Suzuki obține un profit de 304 mil. dolari în urma vânzării acțiunilor VW către Porsche

Suzuki obține un profit de 304 mil. dolari în urma vânzării acțiunilor VW către Porsche
scris 26 sep 2015

Suzuki Motor a vândut pachetul de 1,5% din acțiunile constructorului auto Volkswagen către Porsche Automobil Holding, divizia de mașini sport a grupului german, și a anunțat că va înregistra un profit special de 36,7 miliarde de yeni (304 milioane dolari) în urma tranzacției.

Suzuki a vândut vineri 4,397 milioane de acțiuni Volkswagen către Porsche, transferul urmând să fie încheiat pe data de 30 septembrie, se arată într-un comunicat al grupului japonez.

Urmărește-ne și pe Google News

În urma tranzacției, participația Porsche la Volkswagen va crește la 52,2%, relatează Reuters.

Suzuki și Volkswagen au convenit în decembrie 2009 să încheie un parteneriat, promițând că vor coopera în tehnologii precum automobilele hibride și vehiculele electrice, precum și pentru expansiunea pe piețele emergente, mai exact India, acolo unde mașinile Suzuki sunt extrem de apreciate.

Între cele două companii au apărut tensiuni după ce Suzuki a acuzat cel mai mare producător auto din Europa că încearcă să preia controlul asupra sa, iar Volkswagen a criticat faptul că Suzuki a decis să cumpere motoare diesel de la grupul auto rival Fiat.

Suzuki Motor a răscumpărat luna aceasta pachetul de 19,9% din acțiunile sale deținut de producătorul auto Volkswagen, în schimbul a 428,9 miliarde de yeni (3,13 miliarde euro), sumă aproape de două ori mai mare decât cele 1,7 miliarde de euro plătite de compania germană la achiziționarea pachetului în 2010.

Răscumpărarea a avut loc după ce Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera Internațională de Comerț a cerut Volkswagen să vândă acțiunile pe care le deținea la Suzuki, în urma unui proces care a durat patru ani.

Volkswagen riscă o amendă de 18 miliarde de dolari în SUA pentru că a trișat regulile federale privind emisiile de gaze pentru sute de mii de vehiculele diesel VW și Audi. Investigațiile au fost extinse și în alte țări.

Software-ul folosit de VW, instalat pe mai multe modele diesel, maschează nivelul real al noxelor atunci când mașina este supusă testelor și poate emite în timpul deplasării chiar și de 40 de ori mai multe gaze poluante decât nivelul maxim admis în SUA, potrivit reprezentanților EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din SUA).

viewscnt
Afla mai multe despre
suzuki
volkswagen
porsche
actiuni