Noile modele de SUV-uri premium de dimensiuni medii ale Volvo, Audi și Mercedes-Benz au ajuns la vânzări mai mari în Europa decât cele înregistrate de companiile respective pe segmentul limuzinelor, relatează Automotive News.
În 2016, pentru prima oară, modele ca Volvo XC60, Audi Q5 și BMW X3 au devenit mai populare în Europa decât versiunile sedan și wagon ale Mercedes clasa E și BMW serie 5, scrie News.ro.
În prima jumătate a acestui an, vânzările de SUV-uri premium medii au urcat cu 23%, la 242.682 de unități, find conduse de cele ale XC60 (52.147 unități), potrivit datelor firmei de analiză a pieței JATO Dynamics.
Mercedes a realizat vânzări combinate ale modelelor GLC și GLC Coupe de 51.653 de unități, imediat în urma XC60. În schimb, vânzările de modele sedan și wagon premium au crescut cu 13%, la 219.404.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Ambiția necontrolată a Tesla ar putea să îi secătuiască finanțeleCreșterea continuă va urca vânzările din acest an la aproape o jumătate de milion de vehicule, față de 409.196 de unități în 2016, potrivit estimărilor firmei de analiză LMC Automotive.
Lansarea din această toamnă a noului BMW X3 va ajuta la creșterea vânzărilor la peste 560,000 de vehicule, anul viitor, estimează LMC Automotive.
Vânzările de SUV-uri premium de dimensiuni medii sunt concentrate pe cele mai mari două piețe din Europa, Germania și Marea Britanie, care în primul semestru au reprezentat împreună 46% din vânzările totale.
Interesul britanicilor pentru SUV-urile premium rămâne puternic, chiar dacă vânzările generale de vehicule au scăzut, fiind cu circa 6.000 de unități sub cele din Germania. Italia, a treia mare piață pentru SUV-uri premium, are un volum la jumătate față de cel din Marea Britanie. Pe următoarele două locuri se situează Franța și Spania.
Segmentul SUV-urilor premium de dimensiuni medii este singurul în care Audi, Mercedes sau BMW nu sunt lideri în Europa.
Volvo conduce clasamentul cu prima generație a modelului XC50 și speră să rămână lider datorită modelului generației a doua, care și-a facut debutul la salonul auto de la Geneva, în martie.
Noul Audi Q5, lansat la începutul acestui an, a avut probleme cu vânzările, din cauza constrângerilor de aprovizionare de la fabrica Audi din Mexic, care par să se fi rezolvat între timp. În august, vânzările SUV-ului au crescut cu 13%, fiind pe locul 3 în Europa pe segmentul său.
Vânzările de BMW X3 au scăzut, cumpărătorii așteptând lansarea unui înlocuior. Sosirea pe piață a unui nou X3 în toamnă face ca segmentul să aibă unele dintre cele mai recente modele, între noii veniți aflându-se vehicule ca Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, Jaguar F-Pace și Mercedes GLC Coupe.
Audi Q4, care va rivaliza cu GLC Coupe și BMW X4, va intra pe piață în 2019.
Cele mai vechi modele din top 10 al sectorului sunt Porsche Macan, Lexus NX și Land Rover Discovery Sport, care au fost lansate în 2014.
Până în prezent, segmentul are puține opțiuni de vehicule hibride, comparativ cu segmentul superior, care include modele ca BMW X5. Numai Volvo și Mercedes vând vehicule hibride pe acest segment, urmând ca și Porsche să ofere un Macan hibrid de nouă generație.
BMW a anunțat că va oferi o versiune electrică a X3 în 2020.
Vânzările de modele Volvo și Mercedes electrice au reprezentat numai 2,2% din totalul vânzărilor pe segmentul SUV-urilor premium medii, în primul semestru, fiind sub cele ale hibridului Lexus NX, potrivit datelor JATO.
Marea majoritate a vânzărilor de vehicule pe acest segment sunt diesel, respectiv 82%, dar cele de vehicule pe benzină au ajuns la o pondere de 12% în primul semestru, față de 7,4% în aceeași perioafă a anului trecut.
În 2018, vor fi lansate însă primele două dintr-un total de patru SUV-uri integral electrice premium, Jaguar I-Pace și Audi e-tron. Acestea vor fi urmate de Mercedes EQ în 2019 și versiunea electrică a X3 un an mai târziu.
Până în 2021, vânzările de SUV-uri electrice vor atinge aproximativ 67.000 de unități în Europa, arată estimările LMC Automotive.