Volkswagen are la dispoziție mai puțin de o lună ca să găsească o soluție acceptabilă pentru cele aproximativ 600.000 de mașini diesel care depășesc nivelul legal al emisiilor poluante în SUA, potrivit unui ordin judecătoresc, relatează Reuters.
Judecătorul districtual Charles Breyer, din San Francisco, a dat grupului german termen până pe 24 martie ca să vină cu o propunere adecvată pentru aducerea nivelului de noxe în limitele legale, după ce Volkswagen a admis, în septembrie anul trecut, că vehiculele diesel comercializate în SUA emit și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de pragul stabilit de autoritățile de reglementare.
La nivel mondial, aproximativ 11 milioane de vehicule VW vândute în 100 de țări sunt echipate cu dispozitivul care permite manipularea testelor de mediu.
Șase luni sunt "mai mult decât suficiente" pentru a stabili dacă problema poate fi remediată, a spus Breyer.
Luna trecută, Departamentul american al Justiției a intentat o acțiune judiciară împotriva Volkswagen pentru încălcarea legii privind protecția mediului, cerând despăgubiri de până la 46 miliarde de dolari.
Până la remedierea problemelor, cel mai mare producător auto european are interdicție de a mai comercializa în SUA modele diesel produse sub mărcile Volkswagen, Audi și Porsche. Totodată, grupul este implicat în peste 500 de procese intentate de posesori de automobile ale căror motoare sunt echipate cu dispozitivul ilegal.
În prezent, VW încearcă să ajungă la o înțelegere cu reprezentanții Departamentului de Justiție și ai Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) pentru ca mașinile implicate în scandalul emisiilor să respecte normele de poluare.
Printre soluțiile analizate se numără răscumpărarea vehiculelor echipate cu dispozitivul ilegal, mutare care ar putea costa grupul german miliarde de dolari.
Joi, Volkswagen a anunțat că a angajat serviciile unei firme de avocatură din Germania pentru consultanță privind potențialele daune pe care grupul le-ar putea plăti ca urmare a scandalului emisiilor.
Grupul german a amânat publicarea rezultatelor financiare pentru anul 2015, din cauza dificultăților legate de calcularea impactului financiar generat de scandalul emisiilor poluante.
Scandalul emisiilor, care a tăiat aproximativ 20 miliarde de euro din capitalizarea Volkswagen, ar putea genera costuri de peste 30 miliarde de euro. În trimestrul al treilea din 2015, grupul a constituit provizioane de 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea cheltuielilor generate de scandal, ceea ce a condus la o pierdere operațională de 3,48 miliarde de euro, primul rezultat trimestrial negativ din ultimii 15 ani.