Autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA investighează aproape 40.000 de vehicule electrice Hyundai Ioniq 5 în legătură cu rapoartele de pierdere de putere în timpul mersului, legate de o problemă de încărcare a bateriei, transmite Reuters.
Ancheta preliminară a Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi acoperă vehicule modelul anului 2022, după ce instituția a primit 30 de plângeri ale consumatorilor care pretindeau o pierdere a accelerației, scrie News.ro.
Agenția a spus că mulți consumatori au raportat un zgomot puternic, urmat de un avertisment afișat pe tabloul de bord și au experimentat imediat o pierdere de putere care a variat de la o reducere a accelerației până la o pierdere completă.
NHTSA a spus că a aflat de la Hyundai că defecțiunea este legată de Unitatea integrată de control al încărcării (ICCU) responsabilă de alimentarea atât a vehiculului electric principal, cât și a bateriilor de joasă tensiune de 12 volți.
O analiză preliminară indică faptul că prea mult curent în interiorul unității poate deteriora tranzistorii, ceea ce duce la incapacitatea de a reîncărca bateria de 12 V, a spus NHTSA.
Hyundai a declarat luni că lansează o campanie de service în iulie, care va actualiza software-ul vehiculelor afectate și va înlocui ICCU, dacă este necesar.
”Apreciem relația noastră de cooperare cu NHTSA și ne-am angajat într-un dialog frecvent, deschis și transparent cu agenția pe această temă”, a spus producătorul coreean de automobile, adăugând că cooperează pe deplin.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a prezentat în premieră SUV-ul Coupe RafaleNHTSA a efectuat mai multe interviuri cu proprietarii care confirmă o serie de pierderi de putere și intervale de timp diferite între mesajul de avertizare și pierderea de energie, dar nu a raportat nicio accidentare sau răni legate de problemă.
O plângere a raportat că un șofer călătorește cu 75 de mile (120 km) pe oră pe o autostradă utilizând asistență avansată pe autostradă și ”mașina nu a mai răspuns la comenzi”. Șoferul a adăugat că în spatele lui se afla o semiremorcă ”și una în dreapta mea pe banda lentă a autostrăzii.”
Potrivit unei alte plângeri din februarie, un șofer de pe o autostradă din Santa Maria, California, a auzit un zgomot puternic venind din mașina mea și ”în câteva secunde mașina mea și-a pierdut viteza rapid, de la 55 mph la 25, apoi o secundă mai târziu 22 mph."