STUDIU Unul din 10 șoferi români nu și-a verificat mașina la un service de peste un an

STUDIU Unul din 10 șoferi români nu și-a verificat mașina la un service de peste un an
scris 25 feb 2018

Peste 10% dintre șoferii români nu și-au verificat mașinile la service de peste un an, în condițiile în care 1,6% dintre ei preferă să-și repare singuri mașina, iar 2% aleg mereu cele mai ieftine piese de schimb, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România.

Lipsa specialiștilor afectează direct afacerile service-urilor din România și nu le ajută când vine vorba de imaginea pe care o au în ochii clienților, potrivit studiului, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, aproape o treime dintre proprietarii de mașini au apelat la un service auto în ultimele 3-6 luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai mult de un an.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Când vine vorba de alegerea locului în care să-și repare mașinile, 54,9% dintre români preferă service-urile autorizate. Pe locul doi urmează reprezentanțele auto, preferate de 26,7% dintre români, apoi service-urile mici, de cartier. Doar 1,6% dintre respondenții studiului au declarat că mai degrabă încearcă să își repare singuri mașina, sau ajutați de prieteni, decât să meargă la service”, se arată în studiu.

Noi scumpiri la RCA. ASF majorează tarifele de referință pentru polițele obligatorii auto. Ieftiniri apar doar pentru cei fără accidente CITEȘTE ȘI Noi scumpiri la RCA. ASF majorează tarifele de referință pentru polițele obligatorii auto. Ieftiniri apar doar pentru cei fără accidente

Totodată, pentru mai mult de 58% dintre români, tarifele cântăresc greu în când aleg un service, în vreme ce 3% dintre proprietari spun că nu se uită la bani când vine vorba de calitatea lucrării și siguranță. În plus, aproape 6 din 10 români spun că aleg service-ul doar în funcție de cât de mulțumiți au fost de reparația anterioară. Timpul petrecut cu mașina în service contează mult pentru 44,7% dintre români și foarte mult pentru 32,2% dintre ei, potrivit studiului. Mai mult de atât, contează și renumele service-ului.

”Peste 45% dintre respondenți au spus că aleg în funcție de notorietatea service-ului auto, în vreme ce o treime dintre ei merg doar la cele mai cunoscute service-uri auto, sub motivul că notorietatea e dată în principal de calitatea lucrărilor și numărul de clienți mulțumiți. Însă nici părerile altora nu sunt de neglijat. Astfel, aproape 7 din 10 români își întreabă prietenii, rudele sau colegii înainte de a face o programare în service”, se arată în studiu.

Proprietarii de autoturisme apelează și la internet și caută recenzii pe site-uri sau forumuri specializate. Astfel, 69% dintre aceștia au ținut cont, măcar o dată, de părerea altor utilizatori de pe diferite platforme online, în timp ce 10,8% nu au încredere deloc în acestea.

”În privința pieselor de schimb, aproape trei sferturi dintre cei care au răspuns la cercetarea de marketing efectuată de 4Service România le preferă pe cele originale. Aproape un sfert dintre respondenți aleg mereu piesele aftermarket, în vreme ce un procent de aproape 2% preferă cele mai ieftine piese de schimb”, se arată în studiu.

În privința programărilor, jumătate dintre respondenți au declarat că li s-a propus un interval flexibil pentru a duce mașina la service. Totodată, 8 din 10 clienți au declarat că durata reparației s-a încadrat în termenul estimat inițial, neexistând întârzieri. Însă, doar puțin peste 55% au primit din partea mecanicilor și explicațiile sau sfaturile necesare pentru ca problemele remediate să nu mai apară.

”Rugați să acorde o notă de la 1 la 5 pentru gradul de încredere pe care îl au în expertiza și profesionalismul mecanicilor auto, 27,3% dintre ei au dat nota maximă, 5, în vreme ce marea majoritate, de 51,4% au acordat nota 4. Doar 5% dintre respondenți nu cred că mecanicii auto la care au apelat se pricep la ceea ce trebuie făcut”, se arată în comunicat.

Referitor la eforturile service-urilor de fidelizare a clienților, studiul a identificat mai multe deficiențe. Astfel, un procent de 77,3% dintre respondenți nu au mai fost contactați după efectuarea unei reparații.

”Deși aproape 6 din 10 clienți ai service-urilor au primit și propuneri pentru efectuarea unor servici adiționale, precum revizii, verificări suplimentare ale lichidelor, sistemelor de siguranță sau pentru iarnă, numai 4,7% dintre ei au primit și oferte de fidelizare”, se arată în studiu.

Studiul a fost efectuat de compania de market research 4Service Group România, în luna ianuarie, pe un eșantion de 525 de respondenți.

viewscnt
Afla mai multe despre
service auto
masina
verificare