Mai multe divizii de afaceri ale Alianței Renault-Nissan fucnționează cu greutate în acest moment, de la arestarea lui Carlos Ghosn, potrivit unei informații publicată de Financial Times, care citează surse din companii.
Parte din business-urile comune Renault și Nissan, care funcționau foarte bine în era lui Carlos Ghosn, precum cea de vehicule comerciale, vânzări și marketing, comunicare, au început să concedieze personal, iar activitatea „lâncezește”, după cum scrie FT, iar motivul este absența coordonării biroului CEO-ului, care este condus de Arnaud Deboeuf. Acesta s-a ocupat și de programul Entry Range al Alianței, care acoperea și marca Dacia, el devenind din 2015 șeful biroului CEO-ului Alianței, cu principal obiectiv coordonarea activităților comune ale celor două companii, pe diferite sectoare.
După restructurarea Alianței și formarea unei noi companii care să coordoneze activitatea comună, lucrurile au fost lăsate fără presiunea pe care o punea permanent Ghos, spun sursele citate. Mai mult, mai multe funcțiuni ale Alianței sunt pregătite să fie închise, iar altele sunt ignorate pur și simplu.
Președintele Franței, Emanuel Macron, a anunțat prin biroul de presă de la Palatul Elysee că va discuta cu premierul Shinzo Abe despre situația Alianței Renault Nissan, în contextul negocierilor cu Fiat pentru o fuziune între Renault și FCA.
Din partea Nissan, ultimele informații arată că vor exista concesii în ceea ce privește noile comitete propuse de japonezi, în care vor fi acordate mai multe locuri reprezentanților Renault. Francezii au transmis Nissan că nu susțin planurile de restructurare a guvernanței corporatiste dacă nu primesc locuri în toate comitetele, care să reflecte ponderea pe care Renault o are în acționariatul companiei. Compania franceză care deține și Dacia are un pachet de 43,4% din Nissan.