Compania austriacă Strabag a primit, împreună cu partenerul asociat Geiger, contractul pentru o secțiune de 15,7 km din autostrada A3, între Câmpia Turzii și Chețani, cu o valoare de 85 milioane euro (cota de participare a Strabag fiind de 60%). Construcția va începe în 2022, iar durata de execuție va fi de 18 luni.
În 2018, Strabag a finalizat tronsonul de 10,1 km dintre Ungheni și Ogra, urmat de construcția unui tronson de 9,2 km între Ungheni și Târgu Mureș (finalizat în 2021). În plus, Strabag construiește în prezent o centură ocolitoare de aproape 19 km de la Oradea până la A3, cu un cost de aproximativ 110 milioane de euro.
Când va fi complet finalizată, autostrada A3 va avea o lungime de 588 de kilometri și se va întinde din capitala României, București, prin centrele economice Ploiești, Brașov, Cluj-Napoca și Oradea, până la Borș, la granița cu Ungaria, unde se va conecta la autostrada M4 din Ungaria.
CITEȘTE ȘI Uber se pregătește să lanseze reclame către pasageri, inclusiv cu panouri pe mașini: „Reclamele de călătorie”În primăvara anului trecut era anunțat de către Ministerul Transporturilor că rezilierea contractului pentru A3 Chețani - Câmpia Turzii a fost blocată temporar la Tribunalul București.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe 11 martie 2021 că a notificat antreprenorul în vederea rezilierii contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a sectorului de autostradă Chețani - Câmpia Turzii, rezilierea efectivă intrând în vigoare în 14 zile de la notificare.
G 4 Media susține că tronsonul de 15,7 km din A3 trebuia construit de o asociere de firme românești, compusă din Straco Group, Specialist Consulting și Total Road. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, iar termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În acel moment, stadiul lucrărilor era indicat la doar 40%.