Stellantis va realiza anvelope din coji de ouă

Auto/Transporturi   
Stellantis va realiza anvelope din coji de ouă

Stellantis a depus o cerere de brevet pentru un proces prin care cojile de ouă sau alte materiale biodegradabile pot fi integrate în compoziția anvelopelor.

Scopul este de a reduce impactul acestora asupra mediului, înlocuind materialele tradiționale utilizate ca umplutură, conform greencarreports.com.

Urmărește-ne și pe Google News
Continental numește un român ca Head of Country al sectorului automotive din România CITEȘTE ȘI Continental numește un român ca Head of Country al sectorului automotive din România

Conform unei cereri de brevet, Stellantis propune utilizarea cojilor de ouă ca alternativă la negrul de fum și silice, două materiale esențiale în fabricarea anvelopelor, arată G4Media.

Pe măsură ce anvelopele se uzează, negrul de fum și silicea sunt eliberate în atmosferă sub formă de praf, contribuind la poluarea aerului. Un studiu din 2023 a evidențiat că particulele rezultate din uzura anvelopelor pot constitui o sursă semnificativă de poluare. Stellantis crede că aceste materiale pot fi înlocuite cu oxid de calciu (CaO) obținut din coji de ouă, reducând astfel impactul asupra mediului.

Cojile de ouă conțin peste 90% carbonat de calciu (CaCO3), care poate fi transformat în oxid de calciu printr-un proces de calcinare. Acest proces presupune spălarea cojilor în acetonă, urmată de expunerea lor la temperaturi de cel puțin 900°C. Prin această reacție, carbonatul de calciu se descompune, eliberând dioxid de carbon (CO2) și lăsând în urmă CaO sub formă de solid alb.

VIDEO Austriecii au adus peste 600 de muncitori pe autostrada Sibiu – Pitești. Imagini din dronă CITEȘTE ȘI VIDEO Austriecii au adus peste 600 de muncitori pe autostrada Sibiu – Pitești. Imagini din dronă

Ulterior, acest material este măcinat până ajunge la dimensiuni comparabile cu negrul de fum sau silicea utilizată în mod tradițional în anvelope. Apoi, oxidul de calciu este integrat în compoziția cauciucului pentru a crea un nou tip de anvelopă mai ecologică.

Deși ideea este inovatoare, nu este sigur dacă această tehnologie va deveni viabilă la scară comercială. În prezent, procesul este dezvoltat de un producător auto, nu de o companie specializată în anvelope, ceea ce ar putea întârzia adoptarea pe piață.

Totuși, mai mulți producători de anvelope lucrează la soluții similare pentru a reduce impactul ecologic al anvelopelor. De exemplu, Bridgestone a lansat anvelope pentru Audi E-Tron GT care conțin 55% materiale reciclate și regenerabile. Compania a utilizat și cauciuc natural derivat dintr-un arbust de deșert în anvelopele destinate curselor IndyCar.

VIDEO & FOTO Noi detalii despre propulsia e-4x4 hibridă automată ce va fi lansată de Dacia pe Duster și Bigster. Va fi pentru prima dată când clienții Dacia vor avea acces la un Duster 4x4 automat CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Noi detalii despre propulsia e-4x4 hibridă automată ce va fi lansată de Dacia pe Duster și Bigster. Va fi pentru prima dată când clienții Dacia vor avea acces la un Duster 4x4 automat

Michelin a anunțat în 2022 un parteneriat cu Hyundai pentru dezvoltarea unor anvelope ecologice, iar Goodyear a prezentat un prototip de anvelopă care reduce utilizarea materialelor pe bază de petrol și emisiile din producție.

Pe măsură ce vehiculele electrice reduc emisiile provenite din combustibili fosili, industria auto trebuie să se concentreze pe alte surse de poluare, cum ar fi anvelopele și frânele. Soluția propusă de Stellantis ar putea reprezenta un pas important către un viitor mai sustenabil.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
anvelope