Criza pe acest segment de piață a afectat și producătorii cei mai mari precum Ford Motor, Honda Motor, General Motors și Volkswagen.
Grupul auto Stellantis și producătorul chinez de vehicule electrice Nio au devenit ultimii constructori de mașini care au anunțat noi reduceri ale producției, din cauza deficitului de semiconductori la nivel global, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Stellantis a anunțat vineri că săptămâna viitoare va opri temporar producția la cinci fabrici din America de Nord din cauza deficitului global de microcipuri: la două fabrici de asamblare în Canada, una în Mexic și două în Statele Unite.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ford elimină modelul Mondeo din gamă, din cauza vânzărilor slabeOprirea producției va începe săptămâna viitoare și va dura până la mijlocul lunii aprilie. Fabricile afectate sunt Toluca, Mexic, unde produce Jeep Compass; fabrica de asamblare Windsor din Ontario, unde construiește monovolume Chrysler Pacifica; o fabrică din Illinois, care construiește SUV-ul Jeep Cherokee; o fabrică din Michigan care construiește pickup-ul Ram 1500 Classic și o altă fabrică din Ontario, care construiește Chrysler 300, Dodge Charger și Dodge Challenger.
Stellantis nu a specificat cât timp vor dura închiderile, dar un sindical din Windsor a declarat că fabrica de monovolume va opri producția timp de patru săptămâni, începând de luni.
Nissan Motor a anunțat vineri că va opri producția timp de două zile, începând cu 1 aprilie, la uzinele sale de asamblare a vehiculelor Smyrna și Canton și la uzina din Mexic Aguascalientes. Producția va reveni la normal pe 6 aprilie.
Nio, unul dintre principalii concurenți ai Tesla, care domină piața vehiculelor electrice (EV) din China, a declarat că va opri producția timp de cinci zile lucrătoare la uzina din Hefei și va reduce previziunile de livrare în primul trimestru cu până la 1.000 de vehicule.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring - Lansarea precomenzilor a generat o adevărată isterie în rândul românilorAcțiunile Nio, care produc vehiculele electrice sport ES8 și ES6, au închis vineri în declin cu 4,8%, la bursa din New York. Ford Motor, Honda Motor, General Motors și Volkswagen s-au numărat printre producătorii de autovehicule surprinși de acest deficit de semiconductori, mulți fiind obligați să oprească producția chiar și atunci când cererea de mașini a crescut în timpul pandemiei.
Deficitul de cipuri a provocat industirei auto o pierdere de producție de 130.000 de vehicule, potrivit firmei de cercetare AutoForecast Solutions, cel mai mare impact fiind în America de Nord, cu 74.000 de automobile pierdute, și în Europa de Vest, cu 35.000 de unități pierdute.