Stellantis investește 130 de milioane de euro în uzina germană din Eisenach pentru electrificarea modelului Grandland

Stellantis investește 130 de milioane de euro în uzina germană din Eisenach pentru electrificarea modelului Grandland
scris 22 mar 2023

Disputele din jurul fabricilor germane ale Opel, care au trecut, după achiziția mărcii, printr-un proces de restructurare, s-au încheiat odată cu investițiile anunțate de Stellantis. După Russlesheim, o nouă investiție a fost anunțată în Eisenach.

Stellantis va investi 130 de milioane de euro în uzina din Eisenach, Germania, pentru a pregăti producția unui nou vehicul electric. Este vorba despre o nouă generație Grandland, care va fi dezvoltată pe platforma STLA Medium și care va intra în producție anul viitor.

Urmărește-ne și pe Google News
Service-urile auto fug acum de șoferii care vor să-și repare mașinile în baza unei asigurări Euroins CITEȘTE ȘI Service-urile auto fug acum de șoferii care vor să-și repare mașinile în baza unei asigurări Euroins

Investiția Stellantis din Eisenach face parte din planul companiei de transformare a mărcii Opel într-o marcă complet electrică până în 2030. Modelul Grandland, numit anterior și Grandland X, a înlocuit în gama Opel vechiul Antara, fiind produs în Eisenach, până la preluarea mărcii de PSA, ulterior fiind alocat și uzinei Sochaux, din Franța. În prezent, motorizările sale cuprind și un propulsor plug-in hybrid, dar niciun motor pur electric.

„Eisenach, cea mai compactă dintre fabricile noastre germane, și-a demonstrat dorința de a îmbunătăți calitatea”, a declarat Arnaud Deboeuf, Chief Manufacturing Officer Stellantis. „Alocarea STLA Medium, una dintre noile noastre platforme 100% electrice, către Eisenach va permite angajaților talentați ai uzinei să continue atât să reducă costurile, cât și să îmbunătățească calitatea vehiculelor pe care le produc, pentru cea mai mare satisfacție a clienților noștri”.

Uzina din Eisenach a fost scena unor conflicte puternice între sindicate și patronat, încă din vremea în care proprietar devenise Peugeot SA. Compania condusă și atunci de Carlos Tavares a cerut diminuarea personalului și înghețarea salariilor, pentru a putea derula investiții și a menține uzina în funcțiune. În 2018 a fost nevoie de intervenția cancelarului Angela Merkel pentru a media conflictul.

„De 31 de ani asamblam vehicule de o calitate impecabilă aici, în landul Turingia, îmbunătățind în același timp competitivitatea noastră. Și vom continua pe această cale cu succesorul electric al Opel Grandland”, a declarat Florian Huettl, CEO al Opel. „Această decizie reprezintă un alt pas decisiv către obiectivul declarat al Opel de a deveni o marcă 100% electrică în Europa până în 2028”.

Șeful HR al Opel, francezul Xavier Chereau, a atins în declarațiile sale delicatul subiect al relațiilor patronat – sindicate. „La Stellantis, «câștigăm împreună» este una dintre valorile care ne ghidează, iar acest anunț pentru locația din Eisenach este un exemplu perfect în acest sens. Concentrarea conducerii și angajaților Eisenach pe îmbunătățirea atât a calității, cât și a costurilor, precum și dialogul continuu și constructiv cu reprezentanții sindicali germani ajută la definirea acestui viitor”.

Dacia lansează LCV-ul electric Spring Cargo. Modelul a depășit deja 100.000 de comenzi CITEȘTE ȘI Dacia lansează LCV-ul electric Spring Cargo. Modelul a depășit deja 100.000 de comenzi

Uzina din Eisenach a fost inaugurată în 1992, primul model produs aici fiind Astra. Ulterior, fabrica a produs modelele de clasă mică Adam și Corsa. Volumul total al producției a ajuns la 3,7 milioane de unități.

Planul Stellantis de electrificare cuprinde investiții totale, până în 2025, de peste 30 de miliarde de euro, inclusiv în software.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
grandland
suv electric
opel grandland