Industria auto din Europa ia din nou poziție înaintea summitului CE: Nu mai conducem cursa tehnologică, în fața Chinei și SUA. Mașinile se vor scumpi cu 2.000 de euro!

Industria auto din Europa ia din nou poziție înaintea summitului CE: Nu mai conducem cursa tehnologică, în fața Chinei și SUA. Mașinile se vor scumpi cu 2.000 de euro!
scris 21 mar 2023

Asociația Europeană a Constructorilor Auto din Europa (ACEA) a transmis un nou mesaj liderilor europeni, chiar înainte de summit-ul Consiliului European, în care se va discuta despre competitivitatea Uniunii Europene, prin care cere noi acțiuni pentru susținerea industriei auto.

Luca de Meo, CEO al Renault Group și președinte în exercițiu al ACEA, a transmis un nou mesaj politicienilor europeni care se pregătesc să discute despre competitivitatea industrială a UE, într-un nou summit al Consiliului Europei.

Urmărește-ne și pe Google News
Decizie istorică: Mercedes trebuie să plătească despăgubiri CITEȘTE ȘI Decizie istorică: Mercedes trebuie să plătească despăgubiri
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„Astăzi, producătorii europeni de vehicule se confruntă cu o provocare foarte asimetrică. Nu mai conducem cursa tehnologică”, a transmis Luca Meo. „Simultan, pe măsură ce stimulentele de cumpărare pentru vehicule cu emisii zero scad în UE, observăm un sprijin masiv pentru concurenții noștri din China și SUA. Toate acestea se întâmplă într-un context în care competitivitatea europeană generală se erodează.”

Și directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, a criticat politicile europene care au vizat industria auto: „O provocare majoră pentru sectorul auto în ultimii ani a fost volumul mare de noi legislații, de la reducerea emisiilor de CO2 la țeava de eșapament, până la încorporarea criteriilor de sustenabilitate și de due diligence în legislația care privește industria auto. Și în timp ce legitimitatea acestor inițiative nu este pusă sub semnul întrebării, iar industria investește mult în atingerea obiectivelor lor, Europa poate și ar trebui să facă mai mult pentru ca legislația să fie coerentă, realizabilă și competitivă într-un context global.”

Sigrid de Vries a atacat din nou și propunerile pentru Euro 7. „Recenta propunere Euro 7 privind emisiile poluante este un prim exemplu de reglementare care va complica și va adăuga incertitudine deciziilor și investițiilor cheie ale producătorilor europeni de vehicule, fără a aduce beneficiile de mediu pe care pretinde că le oferă”.

Piața auto din UE, a șaptea lună consecutivă de creștere. Dacia, majorare importantă a vânzărilor și a cotei de piață CITEȘTE ȘI Piața auto din UE, a șaptea lună consecutivă de creștere. Dacia, majorare importantă a vânzărilor și a cotei de piață

ACEA reamintește rezultatele analizelor realizate, care arată că Euro 6, în vigoare în prezent, împreună cu accelerarea introducerii vehiculelor electrice, „are potențialul de a oferi o reducere cu 80% a emisiilor de NOx până în 2035, comparativ cu 2020. Propunerea Euro 7 ar aduce cel mult 4 puncte procentuale suplimentare pentru mașini și 2 puncte procentuale pentru camioane. Acest impact marginal ar avea un cost ridicat: ACEA estimează că propunerea Euro 7 ar avea ca rezultat o creștere cu 2.000 de euro a prețului unei mașini noi în medie. Aceasta înseamnă că mulți oameni ar fi nevoiți să prelungească viața mașinilor lor vechi, cu un efect contraproductiv asupra mediului și climei”.

Luca de Meo a făcut apel și la soluția cea mai la îndemână pentru reducerea emisiilor de CO2: reînnoirea flotei existente. „Deoarece reînnoirea flotei este cel mai puternic instrument de reducere atât a emisiilor de CO2, cât și a poluanților, ar trebui să căutăm modalități de a o accelera”.

viewscnt
Afla mai multe despre
acea
luca de meo
euro 7