Stefan Muller, unul dintre adjuncții lui Carlos Ghosn în cadrul Renault Group, cu funcția de Chief Performance Officer și candidat la poziția de succesor al actualului PDG al grupului, va pleca din companie, potrivit unor informații neconfirmate oficial.
Procesul de selecție al candidaților pentru funcția de șef al Group Renault pare să fi intrat într-o perioadă de tensiune, mai ales că ultimele informații vorbesc despre o prelungire a mandatului lui Ghosn. Aceasta ar fi însoțită de o numire a unui „număr 2”, un Chief Operative Officer care să se ocupe de treburile curente ale CEO-ului, pentru ca acesta să aibă timp de transformarea Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi într-o nouă structură mai omogenă. Cele mai noi informații pe subiect, provenind de la surse din interiorul companiei, potrivit Automotive News, spun că unul dintre candidații la funcția de CEO, Stefan Muller, a decis să părăsească Renault.
Acesta ar putea să fie deranjat de prioritatea pe care se pare că o are celălalt candidat, Thierry Bollore, sau este posibil ca înțelegerea pe care au avut compania și candidatul să aibă ca finalitate numirea în poziția de CEO ori plecarea din companie. Altfel spus, traseul candidaților, angajați cu câțiva ani în urmă, ar fi putut să aibă prevăzut în contract și plecarea în caz de eșec. Reprezentanții Renault au declarat că până în acest moment „Stefan Muller nu a părăsit compania”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În procesul de selecție al numărului 2 în companie și chiar viitor număr 1, au rămas patru candidați, în prima fază, din care doi, Bollore și Muller, au fost angajați în 2012 exact cu acest scop, pregătirea pentru succesiune.
Stefan Muller, Chief Performance Officer, este veteran al industriei auto, și a lucrat pe rând pentru BMW, unde a condus rețeaua de dealeri din SUA, apoi pentru Ford, pentru divizia premium din Europa, inclusiv la Volvo, apoi pentru Volkswagen și pentru ADAC, unde a lucrat ca CEO. În 2012 a devenit șef peste activitatea Renault în Europa, iar în 2016 a fost promovat ca CPO.
Contracandidatul său, preferat, se pare, al Consiliului de Administrație Renault Group, este Thierry Bollore, Chief Competitive Officer, în vârstă de 54 de ani, posesor al unei diplome MBA de la Universitatea Paris Dauphine. A făcut carieră la Micheline, inclusiv ca vicepreședinte, a devenit vicepreședinte la Renault în 2012 și a preluat activitățile de producție și coordonarea furnizorilor.
Ceilalți doi, cu șanse mult mai mici, sunt Thierry Koskas, șeful marketingului și vânzărilor, și Jose Munoz, de la Nissan. Kostas are 54 de ani și o carieră de 20 de ani în cadrul Renault. A absolvit aceeași școală ca și Carlos Ghosn și a condus afacerile din Argentina ale companiei, până anul trecut, când a fost promovat. Printre atribuțiile sale se numără și dezvoltarea gamei electrice a mărcii. Jose Munoz este Chief Performance Officer al companiei japoneze Nissan, în care Renault deține un pachet de 43% din acțiuni. Munoz are 52 de ani, este absolvent de inginerie nucleară și a fost vicepreședinte al Nissan America de Nord.
Întâlnirea în care vor fi făcute publice schimbările și propunerile pentru funcțiile de CEO și COO va avea loc pe 15 februarie.