Ștefan Ioniță se retrage din această lună de la conducerea CNAIR. În martie, Narcis Neaga a fost reinstalat, după 3 ani, la șefia instituției, de unde fusese demis pentru nereguli, fiind acum cercetat de DNA pentru abuz în serviciu

Ștefan Ioniță se retrage din această lună de la conducerea CNAIR. În martie, Narcis Neaga a fost reinstalat, după 3 ani, la șefia instituției, de unde fusese demis pentru nereguli, fiind acum cercetat de DNA pentru abuz în serviciu

Narcis Neaga Sursa foto:youtube

Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 7 mai 2018

Ștefan Ioniță, șeful Direcției Tehnice și Calitate din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), se retrage, începând din această lună, de la conducerea instituției, Profit.ro anunțând la finele lunii martie că Narcis Neaga a fost reinstalat la șefia CNAIR, post pe care l-a mai ocupat în perioada 2012-2015. Ioniță a condus CNAIR pentru 1 an, cu titlu provizoriu.

Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecții a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcția autostrăzii Sibiu-Orăștie.

Urmărește-ne și pe Google News
Ministerul Finanțelor vrea o practică unitară în ce privește documentele solicitate de administrațiile fiscale în cazuri similare CITEȘTE ȘI Ministerul Finanțelor vrea o practică unitară în ce privește documentele solicitate de administrațiile fiscale în cazuri similare

Conform news.ro, el este cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătura cu un contract privind autostrada Sibiu - Orăștie, iar în decembrie 2015 a fost plasat sub control judiciar în acest dosar. 

Procurorii DNA spun că, în 15 mai 2014, Narcis Neaga, în calitate de director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, ar fi suspendat abuziv un contract de servicii privind supervizarea lucrărilor la autostrada Orăștie-Sibiu și a plăților aferente acestuia, cu încălcarea dispozițiilor contractuale, a condițiilor Federației Internaționale a Inginerilor Consultanți și a dispozițiilor legale. 
 
Potrivit procurorilor,  Neaga ar fi desemnat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov pentru a superviza lucrările de construcție a autostrăzii și pentru a îndeplini obligațiile contractuale în perioada de desfășurare a contractelor de lucrări privind: ''Proiectare și execuție Autostradă Orăștie-Sibiu, Lot 3: km 43+855-km 65+965', ''Proiectare și execuție Autostradă Orăștie-Sibiu, Lot 3: km 65+965-km 82+070".

Ulterior, el ar fi reziliat contractul de supervizare în condiții nelegale și a refuzat plata facturii emise de către liderul asocierii care asigurase inițial serviciile de supervizare a lucrărilor și, pe cale de consecință, în mod nefundamentat, a refuzat decontarea facturii din fondul de coeziune (fonduri europene). Ulterior, Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Cameră de Comerț și Industrie a României a admis în parte cererea formulată de liderul asocierii care asigurase inițial serviciile de supervizare a lucrărilor și a obligat CNADNR SA la plată sumei de 3.139.109,20 lei plus TVA, precum și a penalităților de întârziere, calculate de la 15 mai 2014 până la 23 decembrie 2014, data înregistrării cererii arbitrale, mai spuneau procurorii.  

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
narcis neaga