Stația „Timpuri Noi” de la metroul bucureștean își va schimba numele, au decis Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, conform Club Feroviar. În curând, stația va purta numele Octavian Udriște, unul dintre inginerii care au realizat primul tronson de metrou.
„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă” va fi anunțul pe care îl vor auzi în curând persoanele care folosesc magistralele 1 și 3 ale metroului din Capitală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stația „Timpuri Noi” va purta în curând numele inginerului Octavian Udriște, a căruia carieră s-a împletit cu dezvoltarea rețelei de transport de sub București, scrie Hotnews.ro.
Inginerul român se numără printre cei care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea chiar de la Timpuri Noi și se termina atunci la stația Semnătorrea, redenumită între timp Petrache Poenaru.
Membrii CA al Metrorex au votat, la propunerea președintelui Mihai Barbu, în unanimitate schimbarea denumirei stației, motivând că numele actual este legat de fosta platformă industrială, care a fost demolată între timp, făcând loc unui proiect imobiliar.
De asemenea, un alt motiv pentru redenumire stației este ”activitatea profesională de excepție în domeniul feroviar a domnului Octavian Udriște (specialist în domeniui feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum și implicarea în construirea și dezvoltarea metroului bucureștean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcțiune în 1979 a metroului bucureștean”.
În 2009, Metrorex a decis să schimbe numele a opt stații: Semănătoarea, Armata Poporului, Industriilor, Depoul IMGB, IMGB, Laromet, Policolor și Linia de Centură, acestea devenind Petrache Poenaru, Lujerului, Preciziei, Berceni, Dimitrie Leonida, Laminorului, Nicolae Teclu și Anghel Saligny.
Metrorex a spus atunci că schimbarea numelor celor opt stații de metrou a fost făcută pentru „a le corela cu realitățile actuale ale municipiului București".
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Adrian Polec, care deține producătorul român de baterii litiu-ion Prime Batteries Technology, cumpără teren în centrul Bucureștiului Cine este Octavian Udriște
Octavian Udriște este singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să construiască metroul bucureștean, o construcție sută la sută românească.
S-a născut la 18 aprilie 1935 la Timișoara. A absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive în 1958.
În 1996 a fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS și în perioada 1997-2005 a condus Departamentului de Transporturi la Siemens România.
Se numără printre artizanii care au pus în funcțiune primul tronson de metrou inaugurat în 1979 în București, fiind numit ulterior director tehnic și director general al Metroului, funcție deținută în perioad 1985-1996.
De asemenea, Octavian Udriște a contribuit la redeschiderea căii ferate Dornești-Putna, circulația pe această rută fiind reluată în data de 15 august 2018.
Între 1994 și 1996 a fost directorul general al Metrorex. Din 2007, este președinte onorific Club Feroviar.