Start foarte bun pentru Duster, în Germania, dar cu un apetit moderat pentru 4x4 al clienților germani

Start foarte bun pentru Duster, în Germania, dar cu un apetit moderat pentru 4x4 al clienților germani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 aug 2024

Noua generație Dacia Duster a înregistrat vânzări foarte bune pe piața din Germania, în prima lună completă de livrări. Datele analizate de Profit.ro arată o distribuție echilibrată între motoarele 1.6 FHEV și 1.2 MHEV, comprativ cu ECO-G, cu un volum important și pentru tracțiunea 4x4.

După datele privind înmtriculările mărcilor pe piața din Germania, autoritățile federale au publicat și cifrele pe modele, precum și cele privind tipurile de propulsie ale mașinilor vândute. Dacia rămâne liderul absolut pe segmentul GPL, cu modelele sale, însă în vânzările mărcii din Mioveni se remarcă startul foarte bun al SUV-ului Duster 3, abia lansat pe piețele europene.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Circulația de zi pe Valea Oltului a fost redeschisă CITEȘTE ȘI VIDEO Circulația de zi pe Valea Oltului a fost redeschisă
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Dacă în Franța, vânzările Duster 3 nu au reușit să depășească volumul generației anterioare în luna iulie, în Germania situația este cu totul alta. Conform situației detaliate analizate de Profit.ro, Duster a vândut în luna a șaptea 2.187 de exemplare, în creștere cu 73% față de luna iulie 2023, avansul fiind de aproape 1.000 de unități.

Dintre mașinile vândute, 1.473 au fost echipate cu motorizări hibride, care includ atât motorul 1.6 hibrid, cât și motoarele 1.2 TCe, care se găsesc pe a treia generație a SUV-ului construit în România. Volumul de hibride din iulie se adaugă primelor mașini înmatriculate în luna anterioară, respectiv 1.120 unități.

FOTO Start pentru modernizarea unui nou tronson de drum național CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru modernizarea unui nou tronson de drum național

Pe de altă parte, cifrele înregistrate de vechea generație echipată cu motor diesel au devenit nesemnificative, deoarece livrările s-au oprit în iunie, astfel că cele 123 de exemplare înmatriculate în luna șaptea reprezintă ultimele mașini de acest tip cumpărate de clienții germani. Motorizările pe benzină și ECO-G au însumat și ele doar 714 unități, acestea cuprinzând atât generația 2, cât și noua generație a lui Duster, care oferă motorul GPL în continuare, ca entry level în gamă.

În ceea ce privește tracțiunea integrală, potrivit raportului autorităților germane, doar 445 unități Duster au fost 4x4, un număr mai mic decât media înregistrată anterior, când acest tip de tracțiune era oferit atât cu motorizarea diesel, cât și cu vechiul 1.3 TCE.

FOTO STB avertizează asupra unui mesaj fals în care este promovat un nou card Activ CITEȘTE ȘI FOTO STB avertizează asupra unui mesaj fals în care este promovat un nou card Activ

În total, după șapte luni, ambele generații Duster au ajuns la un volum total de 13.581 exemplare vândute, ceea ce reprezintă 30% din vânzările totale ale mărcii Dacia pe piața din Germania. Motorizările diesel au fost preferate de aproape 3.000 de clienți, ceea ce înseamnă că nu au fost cele mai populare (21% din total), în vreme ce vechiul motor de 1.3 litri a reprezentat peste 50% din vânzările modelului în acest an. În total, au fost înmatriculate 3.586 de exemplare Duster 4x4, în intervalul ianuarie – iulie, ceea ce reprezintă puțin peste un sfert din vânzările acestui model în 2024.

Volumul vândut de Duster în cele șapte luni este mai mare cu 12% față de anul trecut, stimulat atât de cererea pentru Duster 2, cât și de cea pentru noua generație, fiind de așteptat ca diferența să se majoreze în lunile următoare.

China a atins o treime din vânzările de mașini ale lumii și caută „o nouă etapă strategică” cu fuziuni și achiziții CITEȘTE ȘI China a atins o treime din vânzările de mașini ale lumii și caută „o nouă etapă strategică” cu fuziuni și achiziții

Duster nu este, însă, nici după lansarea celei de-a treia generații, cel mai vândut model al Dacia în Germania. Sandero a avut o creștere și mai mare, de 84,9% în iulie, la 2.416 unități, un plus de 1.100 exemplare, care a împins modelul Dacia la un nivel comparabil cu Skoda Fabia sau Mercedes C-Klass, pe această piață, depășind alte automobile celebre, precum BMW X3, Skoda Kodiaq sau SEAT Ibiza. După șapte luni, Sandero are un volum total de 19.000 de unități vândute, în creștere cu 38% față de anul trecut.

Din păcate, toate meritele celor două modele, materializate în cifre de vânzări majorate, au fost compensate într-o măsură destul de mare de scăderea lui Spring, care în prezent aproape că nu se mai vinde, fiind înmatriculate, în iulie, doar 41 de exemplare, după ce în urmă cu un an reușea să atragă 1.818 clienți într-o singură lună. De la începutul anului, scăderea a fost de 51%, adică peste 2.600 de exemplare mai puțin.

Dacia a înmatriculat în acest an, în Germania, 44.266 autoturisme, cu 10% mai multe decât în 2023, în perioada similară, o performanță remarcabilă pe o piață care a intrat în declin.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania