SONDAJ Germanii vor mașini chinezești și nu sunt toți de acord cu taxe vamale pentru acestea

SONDAJ Germanii vor mașini chinezești și nu sunt toți de acord cu taxe vamale pentru acestea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 mai 2024

Un procent destul de mare de persoane s-a declarat împotriva aplicării de taxe vamale pentru mașinile din China, într-un sondaj realizat în Germania. Motivul este dat de dorința de a avea acces la o tehnologie nouă la un preț mic.

Un sondaj realizat de compania Civey împreună cu publicația Automobilwoche arată că nu toată lumea vrea să scape de mașinile chinezești, motivul fiind unul de înțeles. Oamenii au tot mai multă încredere în calitatea mașinilor produse în China, își doresc tehnologia propusă de chinezi, dar nu vor să plătească mai mult din cauza taxelor vamale.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Este pregătită deschiderea circulației pe încă un tronson la Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO Este pregătită deschiderea circulației pe încă un tronson la Autostrada Bucureștiului
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

La întrebarea privind „necesitatea introducerii unor taxe vamale la importul mașinilor din China în UE”, 45% din persoanele chestionate au răspuns „Da”, iar 35% au răspuns „Nu”, în timp ce 20% sunt indecise. În rândul celor care susțin o taxă vamală, doar 32% au spus că vor cu orice preț să fie taxate mașinile chinezești. Sondajul a fost făcut pe un eșantion de 5000 de persoane, în perioada aprilie – mai.

Discuția despre descurajarea importurilor de automobile chinezești este una foarte intensă, atât în Europa, cât și în SUA, și are la bază prețurile foarte mici pe care constructorii chinezi reușesc să le propună clienților din Europa, cu ajutorul subvențiilor primite de la statul chinez, în activitățile de dezvoltare sau în cele de producție. De altfel, UE a făcut o investigație proprie și a stabilit că se impune o taxare a mașinilor produse în China, pentru eliminarea competiției neloiale.

Ford a anunțat când începe producția noului SUV hibrid, pentru Europa, și câte mașini va produce CITEȘTE ȘI Ford a anunțat când începe producția noului SUV hibrid, pentru Europa, și câte mașini va produce

„Cele mai recente rezultate ale sondajului privind interesul consumatorilor pentru mărcile de automobile chinezești din Germania au oferit perspective surprinzătoare, chiar și pentru noi. Problema prețurilor pare să-i dezbine pe germani, dar în același timp există multă incertitudine în ceea ce privește chestiunea tarifelor punitive”, spune expertul auto Civey Parwiz Torgull, pentru Automobilwoche. „Unii consumatori sunt mai deschiși față de produse de înaltă calitate și accesibile din China decât alții”, spune Torgull.

Pe de altă parte, reprezentanții companiilor auto sunt și ei împărțiți, existând opinii în rândul acestora potrivit cărora ar fi o greșeală ca UE să taxeze suplimentar autovehiculele de proveniență China.

VIDEO Imagini inedite - Grupul austriac PORR avansează puternic cu tunelurile în galeria Autostrăzii Sibiu-Pitești CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini inedite - Grupul austriac PORR avansează puternic cu tunelurile în galeria Autostrăzii Sibiu-Pitești

Aceștia se tem ca într-o astfel de situație China să nu reacționeze similar, lucru care le-ar genera mari probleme de cost celor care vând în această țară mașini produse în Europa. BMW și Mercedes, doi producători de mașini premium cu volume importante vândute în China, se numără printre cei care nu susțin aceste taxe, în timp ce Stellantis sau Renault au cerut în repetate rânduri măsuri pentru protejarea producției europene de autovehicule.

Companiile auto din China au declanșat un adevărat asalt asupra Europei, iar mărcile principale, BYD, Nio sau MG, au fost prezente deja la ultimele două saloane auto din Munchen cu numeroase modele de ultimă generație, care au atras foarte mulți vizitatori germani.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini china
piata auto germania
taxe vamale china