Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a declarat că investiția municipalității din zona Solventul, unde se va construi cel mai mare pasaj sub-feroviar din oraș, care va susține nouă linii de cale ferată și care va conecta vestul municipiului cu celelalte cartiere, avansează cu lucrări complexe necesare pentru împingerea chesonului (tunel din beton) pe sub liniile de cale ferată.
În această lună, executantul pasajului Solventul va începe construcția structurii în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Operațiunea de împingere a tunelului pe sub liniile de cale ferată, fără oprirea traficului feroviar, va avea loc dinspre rampa de pe strada Gării spre rampa de pe Calea Bogdăneștilor și va dura două - trei luni, în funcție de ce se află în subteran, pe sub linii.
"Lucrarea de la Solventul este crucială pentru îmbunătățirea modului în care ne deplasăm în Timișoara, fie că folosim mașina, bicicleta sau transportul în comun. Este o conexiune pe care timișorenii o așteaptă de decenii, iar șantierul progresează. Pasajul va schimba radical felul în care zona de vest se conectează cu restul orașului. Practic, va da un impuls major de dezvoltare întregii zone Ronaț, Mehala, Bogdăneștilor, datorită alternativelor de transport moderne pe care timișorenii le vor avea la dispoziție", arată primarul Dominic Fritz, într-un comunicat remis presei.
În paralel cu lucrările necesare pentru împingerea tunelului pe sub viitoarele căi ferate, pe cele două rampe, de pe strada Gării și de pe Calea Bogdăneștilor sunt executate lucrări de montare a conductelor de aducțiune de apă.
Construirea pasajului Solventul a fost demarată de fosta administrație și trebuia începută în urmă cu mai mult timp, dar au fost probleme cu proprietarul unei mici porțiuni din terenul necesar realizării proiectului.
Proiectul Solventul are două componente, respectiv, prelungirea Căii Bogdăneștilor cu liniile de tramvai și pasajul propriu-zis, pe sub cele nouă linii de cale ferată.
Pasajul Solventul va avea o lungime de 87 metri, șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va degreva traficul din oraș. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin Programul "Anghel Saligny".