Potrivit unei companii specializate în recrutare, formare și management de personal din Asia, cererea pentru șoferi străini a crescut puternic în ultimul an, de 3–4 ori față de anii anteriori, pentru a acoperi lipsa de personal atât în transportul de marfă intern, cât și în cursele internaționale din Uniunea Europeană, dar și în activitățile de manipulare și logistică internă.
Cei mai solicitați sunt șoferii profesioniști cu permis C/CE/D/DE pentru transport local și internațional, precum și stivuitoriștii pentru manipularea mărfurilor, arată Agerpres.
Conform legislației, pachetul de angajare a șoferilor profesioniști de camion include salariul minim din România, la care se adaugă diurna zilnică, stabilită în funcție de tipul de transport și politica fiecărei companii.
Pentru deplasările interne, diurna este cuprinsă între 23 și 57,5 lei/zi, conform prevederilor legale (HG nr. 1860/2006).
Pentru deplasările în spațiul Uniunii Europene, diurna pornește, în funcție de țară, de la 35 de euro/zi, potrivit HG nr. 518/1995 și nivelului stabilit de angajator.
VEZI AICI Cum sunt selectați șoferii indieni care ajung să lucreze în România
România se confruntă cu unul dintre cele mai severe deficite de șoferi profesioniști din Uniunea Europeană. Este nevoie de 70.000 de șoferi profesioniști de camion, iar deficitul total este estimat la aproximativ 150.000 de conducători auto – de la șoferi de TIR și camioane, până la conducători de autobuze, autocare și taxiuri, potrivit UNTRR (Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România).
De altfel, Europa se confruntă cu un deficit de aproape 500.000 de șoferi. În lipsa importului de angajați din alte țări, acest deficit ar putea crește până la aproximativ 745.000 de șoferi până în 2028, potrivit Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU).















