Societatea de Transport București are un nou director

Societatea de Transport București are un nou director
scris 16 nov 2020

Mihai Petcu este noul director general al Societății de Transport București (STB). Acesta va avea mai multe obiective în perioada următoare, printre care gestionarea situației cu privire la prevenirea infectării cu Sars-Cov-2 și eficientizarea pregătirilor pentru iarnă.

STB a anunțat duminică, printr-un comunicat de presă, că din data de 15 noiembrie, societatea are un nou director în persoana lui Mihai Petcu.
Cu ocazia preluării mandatului, a avut loc o ședință la sediul STB SA cu toți directorii societății unde au fost prezentat obiectivele și prioritățile noului director general, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Primele imagini cu noul Nissan Qashqai, sub camuflaj, plus un teaser spectaculos CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu noul Nissan Qashqai, sub camuflaj, plus un teaser spectaculos

Astfel, Mihai Petcu va avea ca prioritate gestionarea situației cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajații STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaților aflați în contact direct cu publicul său a celor suspecți, etc.), și protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomerației la orele de vârf, etc.).

De asemenea, el va avea în vedere eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor și utilajelor necesare pentru combaterea poleiului și a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face față oricărei situații generată de condițiile meteo, etc.), dar și transparența decizională, bucureștenii urmând să știe cum sunt folosiți și unde merg banii publici din bugetul STB SA.

Mihai Petcu își mai propune digitalizarea companiei, o comunicare eficientă pentru călători, dezvoltarea societății cu bani europeni, investiții pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare și raportare în timp real, dar și în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.

“Îmi doresc o dezvoltare reală a societății, dar și o relaționare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceștia să fie informați în timp util despre proiectele noastre, dar și despre eventualele disfuncționalități apărute în furnizarea serviciilor de transport. Aduc în fața bucureștenilor întreaga mea experiență profesională, tot entuziasmul și energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanțial la îmbunătățirea serviciilor de transport public din București", a declarat nou Director General al Societății de Transport București.

La finalul ședinței Comitetului Director, Mihai Petcu a făcut o cursă test cu primul autobuz STB SA omologat cu alimentare GNC - Euro 6.

STB SA și partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel și normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) și normă Euro 6.

Societatea de Transport București - STB SA va moderniza 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6.  Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza și înnoirea parcului de vehicule.

Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.

“Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB SA vor fi transfomate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene și Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic. Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de specialiști pentru a putea intra în circulație”, precizează STB în comunicat.

Sursa citată a menționat că în privința costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanții lichizi. Autobuzul va rămâne în circulație pentru testare și monitorizare, iar în funcție de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului și a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.

Totodată, Mihai Petcu a fost în vizită la șantierul din zona intersecțiilor Bulevardului Timișoara cu Strada Valea Oltului și Strada Valea Cascadelor, unde se execută lucrări de refacere a căii de rulare.

Începând din această duminică încă 17 autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei și Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse intre 7-10 minute în perioada orelor de vârf.

În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulație și pe liniile 133, 123, 131, 105 și 178.

Autobuzele ultramoderne, sunt prevăzute cu funcții special destinate persoanelor cu dizabilități, au instalație de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum și un sistem informatic performant care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real.

Mihai Petcu are experiență în domeniile auto și financiar, ocupând poziții de conducere în companii multinaționale și în companii locale.

viewscnt
Afla mai multe despre
mihai petcu
societatea de transport bucurești