Volkswagen Group a făcut publice planurile de investiții pentru tehnologiile vehiculelor electrice și autonome, în următorii cinci ani. Jumătate din bugetul companiei va fi cheltuit pe dezvoltarea de mașini cu baterii, pe conducerea autonomă și pe tehnologiile necesare pentru cele două.
Volkswagen Group a prezentat Planning Round 69, planul de investiții al companiei pentru următorii ani în domeniul electrificării și mobilității digitalizate. Planul include cheltuielile de capital și investițiile în cercetare și dezvoltare pentru cinci ani. Față de proiectul anterior, ponderea investițiilor în tehnologii ale viitorului a crescut la 50% din totalul de 150 de miliarde de euro prevăzuți a fi cheltuiți de companie. Numai pe digitalizare vor fi cheltuiți 27 de miliarde de euro. Pentru electrificare, motorizări hibrid și tehnologii digitale vor fi cheltuiți în total aproximativ 73 de miliarde de euro. Vehiculele electrice vor beneficia de 35 de miliarde pentru dezvoltare, în timp ce dezvoltarea de versiuni hibride a modelelor existente va primi 11 miliarde de euro. Anunțul a fost făcut la finalul ședinței Consiliului de Supraveghere.
„Ca parte a planului de investiții al Volkswagen Group, Consiliul de Adminsitrație și Consiliul de Supraveghere a stabilit astăzi bornele pentru a securiza succesul grupului. Tranformarea grupului și mărcilor sale, focusul strategic pe ariile esențiale ale mobilității vor fi implementate consistent. Luând în considerare provocările enorme cu care ne confruntăm în anii ce vin, baza noastăr financiară este foarte solidă”, a declarat Hans Dieter Poetsch, președintele Consiliului de Supraveghere al Volkswagen Group.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Herbert Diess, CEO al companiei, vorbește despre importanța „crucială” a poziției de lider în dezvoltarea softurilor pentru vehicule și în cea de constructor de platforme electrice. „Odată cu setarea timpurie a drumului pentru un viitor electric , la Volokswagen Group, suntem acum liderul global cu platformele noastre electrice și cu gama extinsă de vehicule electrice”.
Documentul PLanning Round 69 mai stabilește o țintă de 26 de milioane de vehicule electrice vândute până în 2030, din care 19 milioane vor fi construite pe platforma modulară MEB, iar restul de 7 milioane vor utiliza platforma PPE, una mai sofisticată, destinată vehiculelor premium și de lux. Alte circa 7 milioane de vehicule hibrid vor fi produse în acest interval.
Compania își propune să dezvolte propriul sistem de operare, care va fi utilizat pe proiectul Audi Artemis, ulterior ponderea softurilor proprii urmând să ajungă de la 10 la 60%.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu noul Nissan Qashqai, sub camuflaj, plus un teaser spectaculosInvestițiile vor acoperi și siturile de producție din Germania, planul având în vedere transformarea landului Saxonia Inferioară în al doilea centru de mobilitate electrică din Germania. Aproximativ 1 miliard de euro vor fi investiți în tehnologie pentru baterii. Parteneriatul cu suedezii de la Northvolt va conduc ela construirea unei uzine de producție de celule de baterii, care va începe să producă din 2024.
În uzina din Wolfsburg, care azi produce Golf, Tiguan și SEAT Tarraco, va fi introdus un nou model, un SUV destinat pieței europene, din 2024.
Divizia Vehicule Comerciale va construi ID.BUZZ, în Hanovra, împreună cu alte trei SUV-uri de clasă D, pentru unele dintre mărcile grupului. La Emden, unde se află în plină desfășurare lucrările de electrificare a uzinei, pe lângă ID4 va fi introdus în producție un alt model electric, VW Aero, din 2023, odată cu mutarea modelului Passat la Bratislava, împreună cu Skoda Superb.