Skoda a primit de la șefii Volkswagen Group misiunea de a dezvolta versiunea low-cost a platformei MQB, denumită A0, după modelul platformelor Renault - Dacia. Procesul face parte din strategia VW de delegare a responsabilităților către mărci.
După ce SEAT a primit sarcina de a coordona extinderea grupului Volkswagen în Africa de Nord, este rândul celor de la Skoda să primească o misiune, în cadrul planului de reorganizare a activității în VW Group. Cehii se vor ocupa de dezvoltarea unei platforme de clasă A, destinată piețelor emergente, cu componente low-cost, prima piață țintită fiind India. Primul automobil construit pe această platformă va fi lansat în 2020.
Proiectul India 2.0 este cel care va urmări întărirea poziției VW Group în India, una dintre piețele cu cele mai mari rate de dezvoltare. „Volkswagen Group ne-a însărcinat cu această responsabilitate, subliniind nivelul de încredere pe care managementul VW Group la acordat experienței echipei Skoda”, a declarat Bernhard Maier, CEO Skoda.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate modelele desenate și produse local, în India, în viitor, vor fi bazate pe platforma MQB, care răspunde deja celor mai stricte cerințe legale pentru piața din India, care intră în vigoar eîn 2020. Cu proiectul India 2.0, Skoda va prelua responabilitatea dezvoltării unei versiuni MQB A0 a platformei, cu nume de cod MQB-A0-IN.
Proiectul va fi condus de Directorul Skoda Auto India, Gurpratap Boparai, cunsocut ca expert al pieței auto indiene. Principalele ține ale proiectului sunt standardizarea componentelor, dimensiunilor și proceselor de producție, astfel ca toate costurile să fie reduse, iar timpul de producție să fie micșorat.
Skoda se află pe piața din India din 2001, având creșteri constante de atunci, cu un volum de 17.100 de unități anul tecut, cu 31,4% mai mare decât în 2016. Toate mașinile vândute în India sunt produse local, în fabricile din Pune și Aurangabad.
Modelul unei platforme noi, dar cu costuri reduse a fost introdus inițial de Renault, tot pentru piața indiană. După ce platforma B0, creată pentru familia Dacia, și-a dovedit eficiența, cei de la Renault au dezvoltat noua platformă CMF A0, pe care a fost creat, mai întâi, modelul KWID, un crossover de mici dimensiuni. Viitoarea platformă CMF B va avea, de asemenea, o versiune B0, pe care o vor folosi noile generații ale mașinilor Dacia.