United Auto Workers și-a extins greva împotriva General Motors, pentru a include uzina de motoare din Spring Hill, Tennessee, o mișcare care ar putea bloca producția de camionete a GM și ar putea crește impactul financiar, transmite Reuters.
Extinderea grevei de șapte săptămâni lasă GM ca singurul producător de automobile din Detroit fără un nou contract de muncă pentru următorii patru ani, scrie News.ro.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Proprietarul Chrysler, Stellantis, a ajuns la un acord cu UAW sâmbătă și Ford Motor miercuri. Aceste acorduri le-au adus lucrătorilor o creștere record de 25% a salariilor pentru contractul de 4 ani și jumătate și le-au permis companiilor să-și repornească liniile de asamblare de camionete profitabile.
La GM, oamenii familiarizați cu negocierile au spus că punctele de conflict în negocierile cu UAW includ beneficii de pensionare și probleme legate de lucrătorii temporari.
GM are mai mulți pensionari decât Ford sau Stellantis și majorările de pensii pentru lucrătorii angajați înainte de 2007 au costat pe GM mai mult decât pe rivalii săi.
”Suntem dezamăgiți de refuzul inutil și iresponsabil al GM de a ajunge la un acord echitabil”, a declarat președintele UAW Shawn Fain, într-o declarație pentru Reuters.
CITEȘTE ȘI Inginerii de la Iași ai Continental lucrează la motoarele electrice direct în butucul roții, împreună cu DeepDriveGM a declarat că două dintre marile sale fabrici de pickupuri ar putea fi afectate de greva din Spring Hill și că dorește să ajungă la un acord rapid.
UAW a declanșat deja grevă la uzina de asamblare a GM din Arlington, Texas, care produce vehiculele Chevy Tahoe și Suburban și Cadillac Escalade.
GM a spus la începutul acestei săptămâni că această grevă a costat 400 de milioane de dolari pe săptămână.
Fabrica Spring Hill, care angajează 4.000 de muncitori, furnizează motoare către nouă fabrici de asamblare, care construiesc câteva dintre cele mai bine vândute și mai profitabile vehicule ale producătorului de automobile.
Avocatul UAW, Benjamin Dictor, a spus într-o postare pe rețelele de socializare: ”Imaginați-vă că toată lumea face camionete, cu excepția voastră.. Dacă toți ceilalți pot face asta, ce spune asta despre voi?”