Uzina din statul Illinois a producătorului auto Stellantis ar putea să se redeschidă, după o etapă prelungită de greve.
Sindicatul auto american United Auto Workers (UAW) a ajuns la un acord provizoriu cu grupul Stellantis, un acord care mai are nevoie de aprobarea liderilor de vârf ai sindicatului și care include redeschiderea fabricii producătorului auto din Illinois, au declarat două persoane familiare cu chestiunea, transmite Reuters, prelșuată de News.ro.
Acordul propus va urma probabil un model stabilit cu doar câteva zile în urmă de UAW și Ford, inclusiv o creștere a salariilor cu 25% pe parcursul contractului de 4 ani și jumătate, începând cu o creștere inițială de 11%. Grevele au intrat în săptămâna a șaptea. Stellantis și-a închis uzina de asamblare din Belvidere, Illinois, la începutul acestui an, lăsând 1.300 de muncitori fără locuri de muncă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele UAW, Shawn Fain, a promis că va anula decizia, iar sindicatul a criticat conducerea Stellantis cu privire la această problemă într-un videoclip lung. Administrația Biden și statul Illinois au oferit subvenții care ar putea ajuta la redeschiderea fabricii.
Illinois a achiziționat un teren adiacent fabricii de asamblare. UAW urmează să dezvăluie detaliile acordului mai târziu, iar acesta va avea prevederi privind utilizarea lucrătorilor temporari, au spus sursele, adăugând că Stellantis a fost de acord cu un angajament și investiții semnificative în produse.
Acordul de redeschidere a fabricii de la Belvidere depinde de stimulentele fiscale de stat și locale așteptate, au spus aceștia.
Acordul ar urma să includă investiții în alte fabrici din SUA, inclusiv în fabrica de motoare Trenton, au spus surse. Uzina, la sud de Detroit, este o instalație veche de 71 de ani care construiește motoare cu șase cilindri.
Discuțiile cu General Motors sunt în desfășurare. Negociatorii companiei și ai sindicatului erau așteptați să se reîntâlnească din nou sâmbătă, după ce au lucrat până la primele ore ale zilei de sâmbătă, au spus sursele.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Mazda a dezvăluit un nou automobil sport, cu propulsie hibridăAproximativ 45.000 de muncitori din aproape 150.000 de membri de sindicat care lucrează la cei trei mari producători auto din Detroit s-au alăturat grevei, care a costat industria auto miliarde de dolari. Discuțiile cu GM și Stellantis s-au prelungit din cauza unor probleme precum pensiile și cât de repede ar putea muncitorii temporari să obțină un loc de muncă permanent, au spus surse.
Fain a acuzat în mod repetat producătorii auto din Detroit că îi îmbogățesc pe directori și investitori, în timp ce neglijează lucrătorii și a spus că succesul UAW îi va ajuta pe lucrătorii din întreaga țară. Producătorii auto din Detroit au susținut că cerințele UAW ar crește semnificativ costurile și i-ar pune într-un dezavantaj în comparație cu liderul producătorilor de vehicule electrice, Tesla, și mărci străine precum Toyota Motor, care nu sunt sindicalizate.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ford Otosan țintește o producție record cu noul Courier fabricat la Craiova. Industria auto din România a ajuns la șapte modele diferite fabricate simultan. Ciolacu, la volanFord se așteaptă ca noul contract să crească costul forței de muncă de la 850 la 900 USD per vehicul. Tesla avea deja un avantaj al costului forței de muncă de aproximativ 20 de dolari pe oră înainte ca UAW și producătorii auto din Detroit să-și înceapă negocierile, au spus analiștii. UAW a spus că acordul cu Ford ar echivala cu majorări salariale totale de peste 33% atunci când sunt luate în considerare și măsurile de acoperire a costului vieții.
Greva care a început la fabricile relativ neimportante s-a răspândit la cei mai mari producători de bani, care produc camionete și SUV-uri. UAW a lovit în cele din urmă opt fabrici, cel mai recent fabrica de asamblare a GM din Arlington, Texas, care face Chevy Tahoe and Suburban, fabrica de camionete Ford Kentucky Truck și fabrica de pickup-uri Ram Stellantis din Sterling Heights, Michigan.
Cererile inițiale ale UAW au inclus creșteri salariale cu 40%, ajustări la costul vieții legate de inflație, locuri de muncă sau garanții salariale, încetarea salariilor mici pentru lucrătorii cu vechime și pensii cu beneficii determinate.