Directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, a lăsat să se înțeleagă că grupul auto german, ar putea abandona tehnologia motoarelor diesel, având în vedere scandalul în care este implicat în prezent Volkswagen, informează AFP.
Cel mai mare constructor auto european, grupul Volkswagen, face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
"Pe acest fundal, trebuie să ne întrebăm dacă vrem să cheltuim mai mulți bani pentru dezvoltarea viitoare a tehnologiei diesel", a declarat Mueller pentru cotidianul financiar german Handelsblatt. "Știm că o legislație mai dură cu privire la emisii va fi introdusă în 2020. Avem unele bănuieli cu privire la ceea ce se va întâmpla cinci sau 10 ani mai târziu. Este clar încă de pe acum că reducerea emisiilor de gaze poluante ale motoarelor diesel va deveni foarte costisitoare și sofisticată. În același timp electromobilitatea devine mai ieftină", a spus directorul general de la Volkswagen.
Săptămâna trecută, Volkswagen, cel mai mare constructor auto european și numărul doi mondial, a prezentat o nouă strategie globală până în 2025 orientată spre automobilele electrice și noile forme de mobilitate.
Între timp, echipa de conducere de la Volkswagen se pregătește să facă față miercuri "mâniei" micilor acționari, care sunt nemulțumiți de scandalul Dieselgate precum și de deschiderea de către justiția germană a unei investigații privind manipularea prețului acțiunilor companiei. Potrivit DPA, ancheta îi vizează pe fostul director general Martin Winterkorn precum și pe actualul director de la marca Volkswagen, Herbert Diess.
Grupul auto german Volkswagen realizează o cifră de afaceri de peste 200 de miliarde de euro pe an și are aproximativ 600.000 de angajați. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpres