Stellantis dorește respectarea obiectivului UE de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice (EV), a afirmat directorul general Carlos Tavares, într-un interviu acordat publicației germane Welt, transmite Reuters.
Declarații șefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii și cei din industria auto argumentează că o posibilă deplasare spre dreapta în Parlamentul European, după alegerile din iunie, ar putea duce la o revizuire sau la o retragere a interdicției, arată Agerpres.
"În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susțin această cerință", a declarat Tavares. Acesta a adăugat: "Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziția. Altfel, dogmatismul va eșua în fața realității și această tranziție va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe și nu neapărat eficientă pentru planetă".
În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările prin care producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi vândute, ceea ce face imposibilă ca până în 2035 producătorii de automobile să obțină până în 2035 o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe combustie în blocul comunitar.
Totuși, a explicat Tavares, subvențiile rămân necesare pentru îndeplinirea cu succes a acestui obiectiv deoarece tehnologia rămâne prea costisitoare.
Stellantis a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo
Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preț de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
CITEȘTE ȘI FOTO Contract semnat pentru modernizarea DN73, între Brașov și FundataVehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajați de subvențiile guvernamentale.
Mașinile electrice de oraș din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.