Viteza va fi hiper-importantă, avertizează directorul general de la Renault, Luca de Meo, care a recunoscut că îi presează pe salariații săi pentru a concepe și produce mai rapid noi modele, astfel încât compania să poată rezista în fața Tesla și a constructorilor chinezi, informează AFP.
Grupul auto francez a prezentat, la Salonul de la Geneva, noul model electric R5, conceput în trei ani și care va ajunge pe șosele încă din vară, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Am decis oficial să refacem procesul de dezvoltare de produs la Renault. De la patru ani (pentru un vehicul), am ajuns la trei și apoi la doi ani", a explicat directorul general de la Renault la o reuniune cu jurnaliștii. "Facem progrese mici peste tot. Dacă chinezii o fac, trebuie ca și noi să fim capabili să o facem", a adăugat Luca de Meo, într-un moment în care constructorii chinezi vin cu automobilele lor electrice pe piața europeană.
"Suntem într-o lume mult mai incertă. Înainte lumea era previzibilă, acum nu mai este. Patru sau cinci ani pentru a reacționa, adică timpul clasic pentru dezvoltarea unui vehicul, este prea mult și este mult mai scump. Nu ne uităm la constructorii tradiționali, ne uităm la cei noi, precum Tesla sau constructorii chinezi. Ei au pus în discuție multe din lucrurile pe care le făceam în mod tradițional", subliniază Luca de Meo.
Care este metoda folosită de acesta de la numirea sa în postul de CEO al Renault în 2020? "Pun presiune pe toată lumea", spune glumind italianul, care recunoaște totuși că a "forțat" atunci când a promis că va veni cu un model viabil de Twingo electric în doi ani.
Este vorba de "a nu lucra în mod secvențial ci simultan" asupra tuturor componentelor unui automobil, de a merge "uneori să cauți tehnologie în străinătate" în loc să creezi noi soluții, să îi oprești pe ingineri care vor să reutilizeze unele lucruri, a detaliat Luca de Meo.
În paralel, grupul francez a înmulțit parteneriatele pentru a dezvolta mai puține elemente la nivel intern. Pe de altă parte, divizia electrică Ampere a renunțat la proiectul său de a demara o ofertă publică inițială la bursă, din cauza lipsei de interes pe piețele financiare.
În schimb, subsidiara Horse, care regrupează operațiunile din domeniul motoarelor termice și care este un joint venture cu grupul chinez Geely, urmează să primească "în săptămânile următoare" aprobarea autorităților de reglementare din domeniul concurenței pentru a colabora cu gigantul petrolier saudit Amraco. "Asta va aduce valoare, cu un investitor exterior care preia o participație", a spus Luca de Meo. Șeful Renault a dezvăluit că Horse ar putea să dobândească și alți investitori din sectorul auto, în special producători de componente.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring vine cu volan pe dreapta. La jumătate din prețul Opel Corsa electricRenault este de asemenea în discuții preliminare cu Volkswagen pentru a împărți producția noului său Twingo. "Este ceva clasic să împarți platformele sau uzinele pentru a menține costurile la un nivel redus. Și vrem să mergem mai departe, obiectivul este să ne procurăm totul din Europa, la prețuri competitive", a spus Luca de Meo. Acesta a estimat că Renault ar putea să se lipsească de un partener dar a subliniat că o colaborare "ajută la îmbunătățirea unui proiect, ajută la umplerea unei uzine". În plus, "imaginați-vă importanța de a vedea industria europeană reunită în jurul unui proiect", după modelul Airbus în aeronautică, a menționat Luca de Meo.