Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice, potrivit directorului general al Renault, Luca de Meo, transmite Reuters.
Producătorii de automobile se confruntă cu ținte de CO2 ale UE mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo la radio France Inter.
”Viteza de accelerare a vânzărilor de vehicule electrice este jumătate din ceea ce ne-ar trebui pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este și președintele Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), despre sector.
Depășirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pe exces de CO2 g/km înmulțit cu numărul de vehicule vândute. Acest lucru ar putea duce la penalități de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.
”Toată lumea vorbește despre 2035, peste 10 ani, dar ar trebui să vorbim despre 2025 pentru că deja avem dificultăți. Trebuie să ni se acorde puțină flexibilitate. Stabilirea de termene limită și amenzi fără a putea face acest lucru mai flexibil este foarte, foarte periculos”, a spus el.