Directorul general de la Renault, Luca de Meo, i-a îndemnat pe industriașii și responsabilii politici europeni să "lucreze în echipă", pentru ca vechiul continent să nu rămână în urma Chinei și SUA, informează AFP.
"Pentru ca Europa să iasă cu capul sus din faza delicată în care se găsește, a venit timpul să lucrăm în echipă și să investim în inovare", a subliniat Luca de Meo, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), într-un interviu acordat cotidianului italian Il Sole 24 Ore.
În același interviu, Luca de Meo a denunțat și "proliferarea excesivă și caracterul punitiv al reglementărilor". Mai mulți constructori de automobile estimează că nu vor putea respecta înăsprirea normelor de emisii de CO2, prevăzută pentru 2025, în special din cauza încetinirii vânzărilor de automobile electrice, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Abordăm 2025 cu o piață a automobilelor electrice care este la jumătate din ceea ce ar trebui să fie, și fără vizibilitate cu privire la măsurile de stimulare a cererii, și mai ales cu sabia lui Damocles sub forma unor amenzi de mai multe miliarde", în caz de nerespectare a limitelor de emisii de CO2.
"Iată un caz concret în care Europa ar putea da un semnal de pragmatism și să își demonstreze capacitatea de a susține tranziția, urmărind obiectivul și nu termenul limită", a subliniat Luca de Meo.
Constructorii de automobile cer din partea Comisiei Europene măsuri urgente de ajutor dar și o potențială revizuire a următoarelor norme de emisii de CO2, care ar trebui să intre în vigoare în 2026 și 2027.
Pe de altă parte, directorul Renault a salutat concluziile din raportul Draghi cu privire la dificultățile economice ale Uniunii, apreciind că "sistemul european nu investește suficient în inovație" și într-o modalitate "mai puțin coordonată".
"Prin jocul în echipă, SUA, cu prilejul revoluției digitale, și China, în această tranziție spre automobilul electric, au câștigat partida", a subliniat directorul Renault.
Luca de Meo a făcut un apel pentru "o colaborare mai strânsă între știință, organisme de reglementare și actorii economice, pentru a decide care sunt standardele tehnologice europene la care lucrează".
De asemenea, Luca de Meo a subliniat că europenii ar trebui să mizeze pe "vehicule mai compacte și mai ușoare". Segmentul mașinilor mici, unul dintre punctele forte ale Renault timp de mai mulți ani, "este cel care are cel mai mult de suferit de pe urma reglementărilor, atât de mult încât a devenit foarte dificil să produci vehicule compacte în mod profitabil", a explicat Luca de Meo.