Președintele Fiat Chrysler, John Elkann, a dat publicității o declarație potrivit căreia Sergio Marchionne, cel care a condus compania timp de 14 ani, a decedat la vârsta de 66 de ani.
„Din nefericire, s-a întâmplat ceea ce ne-am temut că se va întâmpla. Sergio Marchionne, omul și prietenul, a plecat.”
Sergio Marchionne a suferit o operație de extragere a unei tumori în zona umărului, însă operația care aparent decursese fără probleme, i-a produs complicații, o embolie pulmonară care i-a afectat ireversibil activitatea cerebrală. Timp de câteva zile a fost susținut în viață doar cu ajutorul aparatelor, însă astăzi, cel care a transformat compania Fiat în ultimii 14 ani a încetat din viață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CITEȘTE ȘI Opel obține profit pentru prima dată după mulți ani. 18 ani de pierderi uriașe pentru GM
Sergio Marchionne, care trebuia să predea în acest an ștafeta în aproape toate companiile legate într-un fel sau altul de Fiat Chrysler, pe care le conducea încă din 2004, s-a internat în spital pentru o operație la umăr, însă brusc starea sa s-a agravat, iar acționarii companiilor pe care Marchionne le conducea au fost nevoiți să se întâlnească de urgență pentru a decide câte un înlocuitor în fiecare din aceste companii.
Consiliile de Administrație au decis ca în fruntea Fiat Chrysler Automobiles să fie numit Mike Manely, în prezent CEO al Jeep, iar în fruntea Ferrari să fie numit Louis Carey Camilleri, fost CEO și președinte al Philip Morris.
Sergio Marchionne a devenit șef al Fiat în 2004, preluând o companie afectată de probleme financiare și a transformat-o într-un profitabilă. Lansarea noii generații Fiat 500, relansarea mărcii Alfa Romeo, a subbrandului Abarth, s-au petrecut sub conducerea lui Marchionne. Apoi, în 2009, a reușit să negocieze cu Guvernul SUA, care controla constructorul american Chrysler, proaspăt ieșit din faliment, preluarea de către Fiat a unui pachet de 20% din acțiuni, în schimbul unor investiții și infuzii de tehnologii. În 2014, Fiat deținea deja complet Chrysler, cele două formând împreună al șaptelea constructor global de automobile, Fiat Chrysler Automobiles, iar noua companie era listată la bursa din New York. Practic, din două companii cu probleme, din care una complet distrusă de un faliment și de două vânzări succesive, Sergio Marchione a creat o companie globală, puternică, profitabilă și cu planuri ambițioase de creștere în următorii ani.