Șeful Audi a fost arestat de procurorii germani în dosarul manipulărilor de emisii, ducând cazul, în care sunt cercetați mai mulți angajați și foști angajați, la un dramatism care va afecta cu siguranță compania.
După ce săptămâna trecută procurorii au anunțat că Rupert Stadler este cercetat penal în dosarul emisiilor, astăzi aceștia au emis un mandat de arestare, sub acuzațiile de fraudă și publicitate falsă. Anunțul oficial a fost urmat de confirmarea din partea judecătorilor, care au decis păstrarea în custodie a lui Stadler. Aceștia au susținut că există riscul de ascundere a probelor de către persoana cercetată.
Măsura a fost dispusă la o săptămână după ce procurorii germani au percheziționat locuința lui Stadler. Șeful Audi este acuzat de fraudă și falsificare de acte în dosarul Dieselgate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit procurorilor, măsura arestului a fost dispusă deoarece exista riscul ca Stadler să distrugă dovezi relevante în acest caz.
Acționarii companiei Volkswagen AG se întâlnesc astăzi pentru a discuta situația în care se află CEO-ul Audi, companie deținută integral de VW. Membrii Consiliului de Supervizori, din care fac parte nu doar reprezentanții familiilor Porsche și Piech, care îl susțin pe Stadler, ci și reprezentanți ai sindicatelor, ai guvernului landului Saxonia Inferioară, precum și alți acționari, doresc să afle de la avocații companiei care sunt probele pe care procurorii le au împotriva lui Stadler. Dacă aceste probe conduc către o evidență clară a implicării lui Stadler, este foarte posibil ca familiile Porsche și Piech, principalii acționari ai grupului VW să renunțe la actualul șef al Audi.
Dosarul are originile în 2015, când Audi a recunoscut că a folosit dispozitive care manipulau testele de emisii.
Rupert Stadler conduce Audi AG din 2007 și a fost unul din oamenii de încredere al lui Ferdinand Piech, care între timp a rupt relațiile cu restul familiei și le-a vândut acestora toate acțiunile pe care le mai deținea la Porsche SE.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat că Stadler a fost arestat, precizând că prezumpția de nevinovăție se aplică până la finalizarea procedurilor legale.
Grupul auto german este investigat în mai multe țări, după ce, în toamna anului 2015, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproximativ 8,5 milioane în Europa, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Până acum, Volkswagen a acceptat să plătească peste 22 miliarde de euro, în principal în SUA, pentru despăgubiri către proprietarii de mașini, autoritățile de mediu, autorității locale și dealeri.