Schimbările în domeniul transportului rutier, criticate dur de România și alte state UE, au fost adoptate de Parlamentul European

Schimbările în domeniul transportului rutier, criticate dur de România și alte state UE, au fost adoptate de Parlamentul European
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 9 iul 2020

Parlamentul European a adoptat, în pofida opoziției din partea României și a altor state UE, un pachet de modificări ale legislației în domeniul transportului rutier, cunoscut sub denumirea de Pachetul mobilitate 1.

Eurodeputații au aprobat toate cele trei acte legislative, fără amendamente, în forma adoptată de miniștrii Uniunii Europene în aprilie 2020

Urmărește-ne și pe Google News

Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în săptămânile ce urmează. Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Pe de altă parte, regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Mai multe state din Uniunea Europeană, inclusiv România, s-au opus schimbărilor în domeniul transportului rutier. Schimbările au fost promovate de statele membre UE mai bogate, inclusiv Franța și Olanda, însă transporatorii est-europeni, inclusiv România, s-au opus anumitor măsuri care ar conduce la majorarea costurilor.

INFOGRAFICE Îmbunătățirea sănătății populației poate adăuga 9% la PIB-ul României în 20 de ani. Fiecare dolar investit în sănătate poate aduce 1,8 dolari în economia României CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Îmbunătățirea sănătății populației poate adăuga 9% la PIB-ul României în 20 de ani. Fiecare dolar investit în sănătate poate aduce 1,8 dolari în economia României

Noile reguli cer, printre altele, întoarcerea camioanelor la centrul operațional al companiilor la fiecare opt săptămâni. Totodată, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii ar urma să nu mai poată fi petrecută în cabina camionului, transporatorii fiind obligați să plătească cazarea șoferilor. 

Tahografele vehiculelor vor fi folosite pentru a înregistra trecerea unei frontiere, pentru combaterea fraudei. Pentru a evita cabotajul sistematic, va exista, de asemenea, o „perioadă de așteptare” de patru zile înainte de a putea efectua noi operațiuni de cabotaj în aceeași țară, cu același vehicul.

Noile reguli vor crea un cadru juridic clar, care va evita abordări naționale diferite și va asigura remunerarea echitabilă a șoferilor, a anunțat Parlamentul European.

Transportatorii, europarlamentarii din țările din regiune și alți oficiali au declarat că noile reguli ar urma să majoreze cheltuielile companiilor de transport, vizate fiind în special firmele din Europa de Est. România, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta și Cipru s-au opus, în acest context, noilor reguli.

La începutul anului, diplomați citați de Reuters afirmau că România și celelalte state menționate iau în calcul atacarea măsurilor la Curtea Europeană de Justiție.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a declarat că adoptarea pachetului de măsuri, denumit Pachetul Mobilitate 1, încurajează o Europă cu două viteze și au cerut autorităților din România să conteste aceste măsuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
mobilitate 1
mobility 1
reguli camioane
reglementari camioane
cjue
intoarce camioane le 8 saptamani
adoptare mobilitate 1
intoarcere camioane la baza
transport rutier