Livrările grupului aeronautic european Airbus au crescut cu 50% în iunie, comparativ cu luna precedentă, ajungând la cel mai ridicat nivel din martie, când a început extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) în Europa, dar pe ansamblului primului semestru din 2020 livrările sunt cel mai scăzut nivel din ultimii 16 ani, transmite Reuters.
Airbus a livrat 36 de aeronave în iunie, față de 24 în mai și 14 în aprilie, dar în primele șase luni din acest an livrările au scăzut cu 49%, la 196 de avioane, față de 389 perioada similară din 2019, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În condițiile în care pandemia a paralizat transportul aerian, iar operatorii aerieni se luptă pentru supraviețuire, Airbus nu a înregistrat nicio comandă în iunie, pentru a doua lună consecutiv.
Marți, Airbus a anunțat un plan de restructurare fără precedent ce prevede eliminare a aproximativ 15.000 de locuri de muncă în decurs de un an, avertizând că viitorul său este în pericol, în contextul efectelor pandemiei.
Cele 15.000 de locuri de muncă vizate, echivalentul a 11% din personalul Airbus, sunt împărțite astfel: 5.000 în Franța, 5.100 în Germania, 900 în Spania, 1.700 în Marea Britanie și 1.300 la alte uzine ale grupului din întreaga lume. Cifra totală incluse și alte 900 de posturi ce erau planificate să fie eliminate încă înainte de criză la filiala germană Premium Aerotec, care a închiriat până în 2023 hala de la Ghimbav a companiei Airbus Industries.
În prezent, grupul Airbus are în total 135.000 de salariați dintre care 81.000 la divizia de avioane comerciale. Airbus are 49.000 de angajați în Franța, 45.500 în Germania, 12.500 în Spania și 11.000 în Marea Britanie.
"Trebuie să facem față realității că 40% din activitatea noastră în sectorul avioanelor comerciale a dispărut și că va fi nevoie, probabil, de foarte mult timp pentru a-și reveni. În consecință trebuie să luăm măsuri decisive acum", a explicat directorul general de la Airbus, Guillaume Faury. Acesta a recunoscut că este vorba de un plan de restructurare "fără precedent" în istoria companiei, adăugând că nu se așteaptă la prea mult sprijin chiar dacă lucrează îndeaproape cu guvernele implicate.