Eliminarea obligației de constituire a unui joint-venture pentru investitorii străini în China ar putea genera o adevărată revoluție în industria auto, dat fiind faptul că toate uzinele de autovehicule ale marilor producători de automobile din China sunt realizate în parteneriat cu o companie chineză, în acest moment.
Autoritățile au anunțat, după mai mulți ani de tatonări, că până în 2022 va fi eliminată această obligativitate din legislație. Cu siguranță, toți constructorii occidentali își vor deschide propriile firme, care mai devreme sau mai târziu vor prelua, rând pe rând, activitățile de producție, distribuție și retail. Cea mai mare problemă va fi, însă, pentru companiile chinezești care astăzi se bazează pe partenerii lor strategici europeni sau americani.
Mai mult, pentru investițiile în domeniul vehiculelor cu propulsie alternativă, restricițiile vor fi ridicate chiar din acest an, astfel că liderii globali în acest segment, Alianța Renault - Nissan sau Tesla, ar putea beneficia rapid de libertatea oferită de statul chinez. Următorul pas va fi cel pentru fabricile care produc vehicule comerciale, care vor ieși din îngrădirile de până acum în 2020.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cele din urmă, în 2022 orice investitor din industria auto va putea să deschidă prorpia reprezentanță în China.
Analiștii sunt de părere că nu toți se vor bucura de noua legislație și nu toți se vor grăbi să-și părăsească parteneriatele cu companii chinezești.
Vechea lege, introdusă în 1994, prevede ca orice companie străină să fie obligată să dețină cel mult 50% din reprezentanța locală, constituită astfel ca un joint-venture cu o companie chineză. Absolut toți constructorii auto din Europa, SUA și Japonia au cel puțin un astfel de parteneriat prin intermediul căruia încearcă să vândă cât mai multe mașini pe cea mai mare piață auto din lume.