Activitatea de înmatriculare a vehiculelor este avansată să fie transferată de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) către Regia Autonomă Registrul Auto Român (RAR), potrivit unui proiect legislativ care se bucură de susținerea atât a partidelor de la putere, cât și a celor de la opoziție.
Potrivit inițiatorilor, dacă va fi adoptată, noua lege ar reduce costurile și numărul de deplasări pe care proprietarii sunt nevoiți să le facă pentru înmatricularea și înregistrarea propriilor automobile.
CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)Potrivit proiectului de actul normativ, transferul activităților de înmatriculare va trece în competența Ministerului Transporturilor, prin RAR, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor publicării prezentei legi, dar nu mai devreme de 6 luni de la publicarea acesteia.
De la data respectivă, RAR este desemnată ca autoritate competentă să efectueze activitatea de înmatriculare, radiere și eliberare a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor.
CITEȘTE ȘI FOTO Soluție inovatoare pentru toți șoferii cu probleme pe traseu. În mai puțin de 5 minute ai soluțiaAstfel, RAR va efectua, prin reprezentanțele sale teritoriale, toate activitățile de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare și evidență a certificatelor de înmatriculare și a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum și de eliberare și evidență a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor.
În acest scop, RAR va beneficia din partea Ministerului Afacerilor Interne de accesul la baza de date conținând evidența persoanelor.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CGMB DECIZIE: Taxa de parcare creșteDe asemenea, RAR va prelua arhivele, programele informatice și bazele de date aferente activității de înmatriculare a vehiculelor, pe baza de protocoale de predare-preluare.
În urma adoptării legii, ministrul transporturilor și infrastructurii va aproba din nou, prin ordin, procedura înmatriculării, radierii, eliberării certificatului de înmatriculare și a plăcilor de înmatriculare, a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, precum și a anulării înmatriculării, a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor; forma, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare; forma, dimensiunile și conlinutul placilor de înmatriculare.
CITEȘTE ȘI Guvernul elimină obligativitatea fișei postului și regulamentului intern pentru IMM-uri cu mai puțin de 9 angajați, trecând peste criticile aduse de experții în legislația munciiInițiatorii susțin, fără a da vreun exemplu, că prin acest transfer ar fi eliminate ”costuri nejustificate” pentru cetățeni, cu reducerea birocrației și înființarea unei structuri mai eficiente.
”Schimbările vizate de această propunere legislativă vin în întâmpinarea eficientizării administrației din prisma înmatriculării și înregistrării vehiculelor, fiind de bun augur pentru cetățeni eliminarea unor costuri nejustificate. În condițiile actuale, de pandemie, este esențială reducerea birocrației și eliminarea unor drumuri pe care cetățenii le efectuează către DRPCIV, urgentarea adoptării unor măsuri legislative, prin crearea unei structuri mult mai eficiente, precum și simplificarea acțiunilor administrative care privesc această activitate”, afirmă autorii proiectului.