Șantierele navale Vard Brăila și Vard Tulcea vor fi integrate într-o singură entitate administrativă începând cu 30 iunie 2021, pentru a deveni o companie “mai suplă și mai eficientă”, transmite Vard.
Procesul de integrare a celor două șantiere a fost lansat în urma deciziei luate la nivelul grupului Fincantieri, din care Vard face parte.
“Fuziunea reduce costurile de producție, simplifică procesul decizional, reduce costurile administrative, elimină activitățile duble sau paralele, combină activitățile de serviciu desfășurate în cele două șantiere, sporind calitatea la nivel general, și oferă o mai bună gestionare a activelor și resurselor celor două șantiere. Acest pas important este un demers pentru a ne spori competitivitatea, pentru a ne susține creșterea, oferind o perspectivă solidă pentru șantierele navale Vard din România. Este, de asemenea, un demers care confirmă angajamentul Vard și Fincantieri pentru angajații care lucrează cu noi de atâția ani”, spune directorul general al Vard, Alberto Maestrini.
Potrivit companiei norvegiene, fuziunea celor două șantiere din România va duce la crearea celui mai important jucător de pe piața locală în industria construcțiilor navale, cu peste 5.000 de angajați proprii și alți 2.000 de angajați ai companiilor care lucrează pe cele două șantiere.
Activitatea zilnică de producție a celor două șantiere nu va fi afectată de fuziune, care, de asemenea, nu va avea niciun impact asupra locurilor de muncă.
“Nu vor exista reduceri de salarii sau beneficii, iar accesul angajaților la oportunitățile de a avansa în carieră, cu modificări salariale aferente, se va baza ca și până acum pe activitatea desfășurată de fiecare în parte în contextul mai larg al performanțelor înregistrate de companie. Construcțiile navale sunt un sector complex, care necesită abilități și experiență și toți angajații sunt foarte importanți pentru companie”, subliniază Vard.
Vard operează 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 86,81% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave la nivel global.