Salonul auto de la Paris: Mai puțini bolizi de lux și mai multe mașini ecologice

Salonul auto de la Paris: Mai puțini bolizi de lux și mai multe mașini ecologice
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 sep 2016

În 2014, nu mai puțin de 1,25 de milioane de oameni au vizitat salonul auto de la Paris pentru a vedea în prima săptămână din octombrie ultimele modele Bugatti, BMW, Maserati și Mercedes-Benz, evenimentul fiind cel mai popular în acel an, dar dacă acei oameni vor reveni în acest an vor fi dezamăgiți, relatează Bloomberg.

În 2016, un număr mai mic ca niciodată de mărci vor dedica timp și bani pentru prezența la evenimentul care debutează weekendul viitor. Pentru aceștia, într-o perioadă în care media socială și clipurile live oferă imagini cu mașini în timp real, participarea la un salon auto nu mai merită. Și, pentru cele mai luxoase mărci, cei mai buni cumpărători nu au frecventat niciodată saloanele auto, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”În acest moment ne revizuim strategia la saloanele auto internaționale luând în considerare poziția brandului și piața pe care operăm”, a declarat Stefano Domenicali, director general al Lamborghini.

Stephanie Brinley, analist pentru industria auto la IHS Markit, a spus că este vorba de fluctuarea priorităților și de programare.

Strategia a început în timpul recesiunii, când unii producători auto nu au participat la saloane auto pentru a economisi bani. De atunci, Internetul și rețelele de socializare au creat modificări fundamentale în felul în care oamenii consumă informațiile și conținutul legat de hobby-urile lor, ceea ce înseamnă că o tendință inițial temporară a continuat.

ANAF va controla piața chiriilor după ce a observat că declararea unor sume modice pentru impozite mai mici a ajuns un fenomen CITEȘTE ȘI ANAF va controla piața chiriilor după ce a observat că declararea unor sume modice pentru impozite mai mici a ajuns un fenomen

“Producătorii auto încep să cântărească în mod diferit prezența la saloanele auto. Dacă nu au vești mari ar putea opta să nu facă efortul de a organiza o conferință de presă doar pentru a fi acolo. Dacă au informații importante, dar care ar putea fi umbrite de un producător mai mare, atunci să faci ceva diferit, într-un moment diferit, ar putea atrage mai multă atenție”, a explicat Brinley.

Asta nu înseamnă că nu va fi nimic de văzut la Paris, săptămâna viitoare, consensul pentru acest an fiind că majoritatea atenției va fi în jurul surselor verzi de energie, în special a celor care permit oamenilor să continue să cumpere crossovere.

”Crossoverele și electrificarea vehiculelor sunt așteptate din nou să fie cele mai importante prezentări la eveniment”, a declarat Ian Fletcher, analist principal la IHS Markit.

El a arătat că principalele tendințe sunt determinate de o combinație între cererea din partea consumatorilor, în funcție de numărul de crossovere prezentate, și factorii legislativi referitori la emisii, prin concentrarea pe electrificare.

BMW va prezenta noul model cu patru uși Gran Turino serie 3, noua versiune a automobilului electric i3, ediția specială i8 Protonic Dark Silver și scuterul electric C evolution destinat navetiștilor. De asemenea, BMW va prezenta SUV-ul concept X2, așteptat să intre în fabricație la sfârșitul anului viitor.

Mercedes participă la salonul de la Paris cu modelele AMG GT R, AMG GLC43 Coupe, GLC350e Coupe, AMG GT și GT C Roadster. Compania va veni și cu un concept de vehicul electric, pe care îl numește ”o viziune concretă a unei generații de vehicule complet nouă”. Brandul Smart al grupului Daimler va prezenta variante electrice pentru modelele ForTwo și ForFour.

Porsche va veni cu o variantă hibridă a automobilului Panamera, în timp ce Audi va participa cu modelele A5 Sportback, S5 Sportback, varianta de înaltă performanță RS a vehiculului TT, urmând să introducă și SUV-ul Q5.

EXCLUSIV Încă o firmă bulgărească insistă să vândă RCA în România. Are peste 170.000 de clienți și este dintr-un grup care se mândrește cu experiența în industria farmaceutică CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Încă o firmă bulgărească insistă să vândă RCA în România. Are peste 170.000 de clienți și este dintr-un grup care se mândrește cu experiența în industria farmaceutică

Pe de altă parte, Bentley va prezenta noua variantă diesel a automobilului Bentuga, care nu va fi disponibil în SUA, iar Land Rover noul SUV Discovery, pentru care fotografiile deja apărute au fost primite cu un entuziasm moderat.

Tesla va profita de nevoia de automobile ecologice rapide, urmând să participe cu ediții P100D ale Model X și Model S pentru piețele europene.

Ca unul dintre puținele branduri de lux participante la salonul de la Paris, Ferrari va atrage în mod sigur multă atenție cu noile automobile LaFerrari Aperta și GTC4 Lusso.

Mărci de lux precum Rolls-Royce, Aston Martin, Maserati, Cadillac, McLaren,Fisker, Genesis, Lamborghini și Bugatti nu vor fi prezente la evenimentul din acest an, ca și producători de automobile de serie ca Ford, Mazda și Volvo.

În schimb, aceștia vor organiza evenimente restrânse pentru consumatori și presa VIP, în spații intime, exclusiviste și exotice.

”Pentru Rolls-Royce Motor Cars este vorba despre atragerea clienților, în propriile lor termeni și locații. Organizăm tot mai multe întâlniri cu clienții sau posibilii clienți acolo unde ei lucrează sau se distrează, cum ar fi Porto Cervo, Ibiza și Pebble Beach. Chiar dacă uneori saloanele auto și evenimentele din jurul acestora ar putea fi potrivite pentru noi, salonul auto de la Paris in 2016 nu este în planurile noastre”, a explicat Fintan Knight, director de vânzări și marketing la Rolls-Royce.

Pedepse mai dure în Codul Silvic: Persoanele prinse că fură copaci doborâți de vânt intră în închisoare până la 10 ani CITEȘTE ȘI Pedepse mai dure în Codul Silvic: Persoanele prinse că fură copaci doborâți de vânt intră în închisoare până la 10 ani

Noile metode adoptate de companii folosesc pentru marile debuturi rețelele sociale și Internetul pentru a obține aceleași efecte ca saloanele auto. În plus, suprasaturarea cu știri de la saloanele auto pun de fapt în umbră activitățile din jurul produselor importante și anunțurile, astfel încât producătorii auto își prezintă modelele cu luni de zile înainte, la petreceri precum Pebble Beach Concours d’Elegance.

Noile strategii ridică întrebarea dacă mai este justificată participarea la saloanele auto, care necesită milioane de dolari și luni de planificare. Sau dacă devin ca prezentările de modă, o manifestare costisitoare a ego-ului pentru un brand, dar tot mai superflu și chiar plictisitoare pentru editorii, stiliștii și cumpărătorii ale coror slujbe depind de ele.

Majoritatea insiderilor consideră că nu este chiar așa, dar lucrurile par să se îndrepte în direcția respectivă.

”Saloanele auto vor rămâne relevante, doar că nu mai sunt singurele opțiuni și poate nu cele mai bune, în funcție de ce vrea producătorul auto să comunice”, a spus Brinley.

Directorul general al Lamborghini, Stefano Domenicali, susține acest punct de vedere, el spunând că lumea continuă să se schimbe, iar compania sa este un brand vizionar, care vrea să anticipeze schimbările, chiar dacă acestea înseamnă să nu participe uneori la un salon auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
bugatti
bmw
maserati
salonul auto de la paris