Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat decalarea termenului de finalizare a lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, din cauza ploilor, data inițială estimată pentru redeschiderea circulației fiind sfârșitul lui septembrie.
Lucrările la lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură, sunt efectuate de CNADNR în regie proprie, care a început lucrul în aprilie 2016. CNADNR decalează termenul de finalizare din cauza numărului mai mare de zile cu ploi decât a estimat inițial, scrie News.ro.
”Pentru corecta și prompta informare a opiniei publice, având în vedere că în ultima perioadă de timp pe zona Orăștie-Sibiu a plouat 11 zile, CNADNR anunță că decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 Cunța -Săliște. În graficul de execuție conform prognozei meteo, CNADNR prevăzuse o perioada de 5 zile cu ploaie, întârzierea fiind dată de dublarea perioadei în care nu s-au putut efectua lucrări specifice, în conformitate cu standardele de calitate”, a anunțat marți compania de drumuri.
Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, care a inspectat șantierul lotului 3, afirma în prima parte a lunii că traficul rutier va fi deschis cu certitudine la sfârșitul lui septembrie. La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a dat asigurări că lotul 3 va fi redeschis circulației la finalul acestei luni.
Contractul dintre CNADNR și grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini-Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 și a fost reziliat în ianuarie 2016.
Homor a declarat în august că noua soluție tehnică, propusă de firma Road Consulting și avizată de CNADNR, va rezolva în timp util problema apei freatice.
Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcția de președinte al statului.
În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil.
CNADNR a început lucrările de refacere a porțiunii afectate în aprilie 2016.