Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa în funcție de numărul de pasageri, începe să resimtă impactul controalelor care vizează Boeing, după ce un panou a căzut, în zbor, de la unul dintre avioanele Alaska Airline în ianuarie.
Urmărește-ne și pe Google News
Operatorul cere acum compensații de la constructorul de avioane și, mai ales, încearcă să obțină livrările promise.
CEO-ul companiei aeriene low-cost, Michael O'Leary, a criticat Boeing pentru că este un "spectacol de r*hat" (sh*t show - eng, folosit cu sensul de haos) în materie de producție, în condițiile în care eventualele întârzieri la livrările de aeronave pentru vară ar putea avea un impact nedorit puternic.
CITEȘTE ȘI Senatorii au votat ca alegerile pentru președintele României să fie organizate mult mai devreme decât luna dinaintea încheierii mandatului
Ryanair se aștepta inițial la 57 de avioane Boeing 737 Max până în iunie, dar CEO-ul companiei aeriene nu mai este atât de sigur.
"Creșterea noastră a fost limitată pentru că în acest moment nu știm cu adevărat câte aeronave vom primi de la Boeing", a declarat O'Leary, potrivit Financial Times.
Grupul irlandez a operat 3.000 de zboruri săptămânale vara trecută. Însă, de data aceasta, ar putea fi nevoit să reducă zborurile și să majoreze tarifele cu până la 10% pentru a face față cererii din acest sezon.
CITEȘTE ȘI Wizz Air apelează la reduceri
De asemenea, șeful Ryanair caută să fie despăgubit de Boeing, deoarece întârzierile persistă în ceea ce privește livrările de aeronave, afectând capacitatea sa de a deservi pasagerii în timpul sezonului de vârf al călătoriilor.
"Boeing va încearca să susțină că este scuzabil. Cred că vom obține o compensație modestă din partea Boeing. Dar obiectivul nostru nu este să obținem compensații de la Boeing, obiectivul nostru este să scoatem dracului avioane (bloody aeroplanes eng) de la ei", a declarat O'Leary.