Compania aeriană low-cost Ryanair a raportat marți un declin al numărului de pasageri de 70% în iulie, la 4,4 milioane, după ce a operat aproximativ 40% din programul său normal în luna iulie, la un factor de încărcare de 72% (numărul scaunelor care sunt ocupate la fiecare zbor), transmite Reuters.
După atenuarea restricțiilor introduse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), operatorul aerian a revenit la un program mai regulat al curselor aeriene la 1 iulie, când anunțase că se așteaptă la peste 4,5 milioane de pasageri în prima lună în care a revenit pe cer, scrie Agerpres.
Săptămâna trecută, Ryanair a raportat pierderi trimestriale mai reduse decât se estima și a precizat că este imposibil să spună dacă va înregistra profit anual, din cauza impactului pandemiei.
În perioada aprilie - iunie 2020, operatorul aerian irlandez a avut pierderi după taxe de 185 milioane de euro (216,54 milioane de dolari), primele pierderi înregistrate vreodată în trimestru, dar mai reduse decât previzionau analiștii - 232 milioane de euro. În trimestrul doi din 2019 Ryanair raportase un profit de 243 milioane de euro.
"Ținând cont de actualele incertitudini, Ryanair nu poate furniza în acest moment estimări privind profitul anual. În Europa, un al doilea val de infecții în toamnă reprezintă acum cea mai mare temere a noastră", a afirmat directorul general Michael O'Leary.
Numărul pasagerilor a scăzut cu aproximativ 99% în trimestrul doi, care a fost "cel mai dificil din istoria de 35 de ani a Ryanair", se arată într-un comunicat al companiei.
Veniturile au înregistrat un declin de 95%, la 125 milioane de euro, în timp ce costurile au scăzut cu 85%, a informat Ryanair.