Operatorul portuar Romcargo Maritim, companie care gestionează 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri și utilitare din Romania, incluzând Dacia, Renault, Ford si Mitsubishi, a ieșit din insolvență.
Planul este acum să dezvolte mai departe liniile de business, începând cu redeschiderea, după o pauză de 8 ani, a unei linii de curse regulate de feribot pe relația cu Turcia și Rusia, actualmente în curs de negociere.
Romcargo Maritim este operatorul portuar care gestionează peste 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri și utilitare din România și operează cel mai mare terminal Ro-Ro din Portul Constanța.
Pentru moment, reluarea graduală a producției uzinelor Dacia si Ford, principalii clienți ai Romcargo, anticipează revenirea la nivelul normal de activitate,
La nivel operațional, pentru anul 2020, Romcargo, deținut de ROCA, mizează pe o rată medie de operare la navă de cel puțin 100 unități/oră, comparativ cu 75 unități/oră în anii anteriori și țintește chiar să atingă un prag de 120 unități/oră. Creșterea capacitații de stocare, începută anul trecut, va permite în fluxul de lucru Romcargo volume mai mari, mai diverse și totul mai eficient.
Înființată în anul 2006, compania a trecut printr-o perioadă dificilă între 2015-2016, iar la finalul anului 2016 a intrat în insolvență.
În spațiul de 85.000 metri pătrați gestionat în Portul Constanta, Romcargo Maritim are o capacitate de stocare de 7.500 de unitati simultan, poate opera 25.000 vehicule pe luna, o cale ferata cu 3 linii și posibilitatea de a opera simultan 2 trenuri de cate 21 vagoane fiecare si o dana cu lungimea de 200 metri.