În ultimii șapte ani au fost vândute în România 360.000 de SUV-uri noi, cel mai bun an fiind 2023, cu peste 62.000 de unități, arată datele APIA. Pentru 2024 prognoza indică o creștere, mai ales că va fi lansată a treia generație de Duster.
Creșterea a fost puternică: în 2017 se vindeau sub 35.000 de SUV-uri, iar 2018 a adus o creștere de 46%. În 2019 se vindeau peste 56.000 de SUV-uri, iar primul an al pandemiei a adus o scădere de 16%, arată Hotnews.

Anul trecut segmentul SUV a avut vânzări record de peste 62.200 de unități, iar prognoza APIA indică un total de 65.200 de SUV-uri în 2024. Este de așteptat ca volumele să crească și pentru că intră pe piață Duster 3, dar și fiindcă vor apărea mai multe SUV-uri full-electrice.
Dacia Duster a fost cel mai vândut SUV din țară anul trecut, cu peste 10.700 de unități. La mărci din import, Hyundai Tucson și-a găsit peste 3.000 de clienți, arată datele APIA.

Cota de piață a SUV-urilor în piața totală a mașinilor noi a crescut de la 26% în 2017, a ajuns la 38% în 2020 și s-a situat la 44% anul trecut.
S-au schimbat mult realitățile din piață la clase: în 2017 segmentul C avea peste 54.000 de mașini, în timp ce SUV-urile, cu 20.000 mai puține. Anul trecut situația s-a inversat: SUV-urile aveau cu 21.000 peste clasa C.

SUV-urile au atins un nou maxim la nivel european. Anul trecut acest segment a avut 51% din piața totală a mașinilor noi și s-au vândut 6,63 milioane de SUV-uri, de la peste 40 de mărci diferite.