Industria auto este o locomotivă pentru piața muncii din UE, fiind unul dintre cele mai mari sectoare economice din multe țări, cu o contribuție valoroasă la PIB-ul lor, scrie Proto Thema, citată de Rador.
Potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), în industria auto a UE sunt angajați 2,6 milioane de oameni, în mod direct în procesul de fabricație a vehiculelor (muncă directă).
Această cifră reprezintă 8,6% din totalul forței de muncă angajată în industria Uniunii Europene. Sau, mai simplu, aproape unul din 10 lucrători din industria UE este angajat în unitățile de producție de mașini.
Potrivit acelorași date, țările cu cea mai mare pondere a locurilor de muncă directe în industria auto sunt România și Slovacia cu 15,7%, Suedia cu 14,4%, Cehia cu 13,7% și Ungaria cu 12,8%.
Nu este deloc o surpriză că Cipru și Grecia se află pe ultimele două locuri ale listei cu 0,2% și, respectiv, 0,5%, Croația fiind ușor mai sus (1,1%). Procentul Danemarcei cu 1,4% este, de asemenea, unul slab, la fel ca cel al Letoniei care este limitat la 1,9%.
Fabrici de producție și asamblare de mașini au existat și în Grecia (a se vedea ELVO și NAMCO), dar țin de domeniul trecutului din cauza mai multor factori, cum ar fi avantajele competitive ale altor țări, mediul fiscal nefavorabil și problemele birocratice.
Interesul se concentrează acum asupra companiei germane Next.e Go Mobile, care – după cum susține aceasta – se află în faza de căutare a unui spațiu potrivit pentru realizarea unei unități de asamblare pentru mașinile sale electrice în Grecia.