Mai multe state din Uniunea Europeană, inclusiv România, se opun unor schimbări în domeniul transportului rutier și iau în calcul atacarea acestora la Curtea Europeană de Justiție, potrivit unor diplomați citați de Reuters.
Schimbările sunt promovate de statele membre UE mai bogate, inclusiv Franța și Olanda, însă transporatorii est-europeni, inclusiv România, se opun anumitor măsuri care ar conduce la majorarea costurilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia pentru transport și turism (TRAN) a Parlamentului European a aprobat, luna aceasta, acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns Parlamentul și negociatorii președinției finlandeze a Consiliului UE.
Noile reguli cer, printre altele, întoarcerea camioanelor la centrul operațional al companiilor la fiecare opt săptămâni. Totodată, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii ar urma să nu mai poată fi petrecută în cabina camionului, transporatorii fiind obligați să plătească cazarea șoferilor.
Noile reguli ar urma să majoreze cheltuielile transporatorilor, vizate fiind în special companiile din Europa de Est.
România, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta și Cipru se opun noilor reguli, care le-ar majora costurile, potrivit unor diplomați. Noile cerințe ar urma să fie dezbăture în Parlamentul European în luni următoare, iar statele menșionate vor cere modificarea acestora. Transporatorii sunt nemulțumiți în special de reglementarea privind întoarcere al sediu la fiecare opt săptămâni, în contextul în care înapoierea camioanelor descăracte ar genera costuri mari.
"Subminează puternic activitate a companiilor noastre. Dacă nu avem altă soluție, vom aduce cazul în fața Curții Europene de Justiție", a declarat, pentru Reuters, un diplomat dintr-o țară care se opune schimbărilor, a cărui identitate nu a fost dezvăluită.
Afirmațiile au fost susținute și de un al doilea diplomat, care a subliniat faptul că un grup de țări dorește eliminarea prevederilor privind întoarcere camioanelor la sediu la fiecare 8 săptămâni și, în cazul în care negocierile nu vor da roade, ar putea apela la instanță.
Anterior, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a declarat că adoptarea pachetului de măsuri, denumit Pachetul Mobilitate 1, legalizează o Europă cu două viteze și au cerut autorităților din România să conteste aceste măsuri.