Carlos Tavares, președinte Asociației Constructorilor Europeni de Automobile și CEO al PSA Group, aduce România în discuție ca exemplu negativ privind penetrarea mașinilor electrice, în încercarea de a bloca presiunea UE de reducere drastică a emisiilor și de introducere a propulsiei electrice.
„În contextul general al al unui mediu geopolitic alarmant și a unuei agende legislative dificile, una dintre cele mai mari provocări ale industriei noastre rămâne continuarea decarbonizării”, a declarat Carlos Tavares, șeful ACEA. Potrivit unei analize făcute de forul industriei auto europene, 85% din mașinile electrice cu încărcare sunt vândute în numai 6 mari țări europene, care au cele mai mari valori ale PIB-ului. În contrast, în țările cu PIB sub 18.000 de euro, cum sunt cele din Europa Centrală și de Est, cota de piață a vehiculelor electrice este aproape zero. „Este o distanță uriașă în Europa între vânzările de azi ale mașinilor cu baterii și standardele Comisiei”, a spus Tavares. „Potrivit propunerii, noi va trebuie să sărim de la mai puțin de 1% vânzări astăzi, la 30% într-un spațiu de mai puțin de 12 ani”.
Șeful PSA și al ACEA a făcut referire și la penetrarea punctelor de încărcare, absolut necesare pentru ca vehiculele electrice să fie viabile. Tavares a spus că din cele aproximativ 100.000 de stații existente în Europa, 76% sunt concentrate în doar patru țări, Olanda, Germania, Franța și Marea Britanie. „În cealaltă parte a spectrului, o țară vastă precum România - aproape de șase ori mai mare decât Olanda - numără doar 144 puncte de încărcare (0,1% din totalul UE)”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum