Doi reprezentanți ai managementului de top al Renault Group anunță la Paris, unde Dacia a prezentat în premieră mondială SUV-ul Bigster, că modelul nu va fi vândut de marca Renault sub propriul brand.
De ce este important: E pentru prima dată când un model Dacia nu este preluat automat de marca franceză, conform analizei Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Dacia Bigster nu va fi vândută sub brandul Renault!”, a anunțat Bruno Vanel, vicepreședinte Renault Group, cel care răspunde de strategia de produse a mărcii franceze.
CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ - Start la ultimul lot pe care nu se lucra la Autostrada BucureștiuluiEl a spus direct că Duster va fi introdus pe mai multe piețe internaționale cu sigla Renault, dar acest lucru nu se va întâmpla și cu Bigster.
Același lucru a fost confirmat ulterior de Ivan Segal, director de vânzări și operațiuni al mărcii Renault la nivel global. „Nu există niciun plan pentru Bigster la marca Renault. Avem mai multe modele ce vor fi lansate pe piețele internaționale, dar Bigster nu se află printre ele”.
Niciunul nu a motivat decizia, dar singura explicație posibilă ține de prețul pentru care acest model ar trebui să fie vândut de marca Renault, unul cu mult mai mare decât cel anunțat de Dacia, ceea ce ar face neviabilă vânzarea lui. Opțiunea vine însă în contradicție cu ceea ce s-a întâmplat până acum cu modelele Dacia, care au fost vândute fără excepție, pe piețele non-europene, sub brandul Renault.
Inclusiv noul Duster va ajunge în Turcia, Australia și în America de Sud cu logo-ul Renault, la prețuri mult peste cele din Europa. Sandero este chiar campionul acestor rebrandinguri, pentru că este în prezent cel mai vândut model al grupului Renault, sub cele două mărci împreună.
Dacia Bigster a fost prezentat în premieră la Paris, în standul Dacia din cadrul salonului Mondial de l’Auto, el fiind dezvoltat din SUV-ul Duster, pe aceeași platformă CMF-B, dar alungită și dotată generos cu o mulțime de echipamente. Prețul anunțat de șefii Dacia este de „sub 25.000 de euro” pentru motorizarea ECO-G 140, o noutate pentru marcă, având la bază motorul mild-hibrid de 1.2 litri ce poate rula și cu GPL.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență de la Paris - Premieră mondială pentru Dacia Bigster la Salonul Auto din Paris. Când vor fi deschise comenzile. Va costa „sub 25.000 de euro”Șeful vânzărilor Dacia, Xavier Martinet, spune că modelul Bigster are o misiune foarte importantă, să cucerească noi clienți pentru grupul Renault.
„Acum câțiva ani nimeni n-ar fi spus că plătește 30.000 de euro pentru un model Dacia. Astăzi avem Bigster, care oferă același raport valoare preț cu care Dacia ne-a obișnuit, în segmentul C-SUV, în care mașinile s-au scumpit de la 29.000 de euro, cât costau în urmă cu ceva ani, la 38.000 de euro cât costă astăzi”, spune Martinet.
El arată că marca are cel mai bun procent de reținere a clienților, 68%, din Europa. Inevitabil, o parte dintre cei care au un Duster din generațiile anterioare vor dori să cumpere un SUV mai mare. „Vor fi 5%, 10%? Nu am nicio idee, dar vor fi doar o mică parte”, a spus șeful Dacia, care a confirmat că brandul românesc de automobile încă mai recrutează clienți de pe piața de second-hand. Sunt aproximativ 30%, dar procentul a fost mult mai mare în trecut.
CITEȘTE ȘI VIDEO Una dintre cele mai complexe și spectaculoase centuri ocolitoare din România - inauguratăMihai Bordeanu, directorul general al Dacia în România, este de părere că Bigster va fi un succes de piață în România, chiar dacă piața este într-o perioadă de stagnare.
„Noi avem o șansă care este mai degrabă emoțională pentru Bigster. Mașina este făcută aici și mai există încă patriotismul industrial. O parte dintre clienții Duster vor merge către Bigster, dar o parte și mai mare dintre clienții altor mărci vor veni la Bigster, cel puțin îl vor avea pe listă. Pentru noi un meci se joacă la stabilirea listei scurte de achiziție. Eu cred că Bigster poate să atragă clienți de SUV-uri second-hand, mașini germane și nu numai”.