BMW România a anunțat rezultatele de vânzări pentru 2020, un an dificil care a pus la încercare industria auto românească și importatorii de automobile deopotrivă. Pe segmentul de automobile premium a continuat competiția pentru câștigarea de clienți, iar aici rivalii BMW și Mercedes și-au disputat prima poziție în clasamentul vânzărilor.
BMW Group România spune că este „cel mai important jucător pe piața de automobile premium din România”. Afirmația este adevărată dacă socotim mărcile BMW și Mini laolaltă, însă cursa directă BMW – Mercedes arată că situația este exact invers. După cum arată datele transmise de grupul BMW, volumul înmatriculat de cele două mărci de automobile, BMW și MINI, se ridică la 3128 unități, la care se adaugă și 471 livrări de motociclete.
Pe de altă parte, datele oficiale privind înmatriculările arată că BMW a înmatriculat 2.861 de automobile, Mini – 267 unități, Mercedes-Benz – 2.969 de unități, iar Audi, a treia marcă germană premium, numai 1.154 unități. Situația s-a inversat între primele două locuri, față de anul trecut, când BMW depășea Mercedes cu 3.694 automobile înmatriculate, față de 3.536. Acest lucru a fost posibil din cauza ritmului mai mare al scăderii înregistrate de BMW, comparativ cu Mercedes-Benz, 22% față de -16%. Efectul direct al acestor procente este modificarea cotei de piață, un indicator prețios în vânzări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW Group România spune că „2020 a fost un an fără precedent, cu deosebit de multe provocări”. De asemenea, BMW remarcă performanța diviziei de motociclete: „O performanță remarcabilă a fost obținută de BMW Motorrad, cu peste 10 ani de creștere consecutivă. Cu un total de 471 livrări, este pentru prima dată în istoria mărcii când se depășește pragul de 400 unități.”
"2020 a reprezentat un teritoriu absolut nou, prima pandemie cu adevărat globală din societatea modernă. Am învățat să fim mai flexibili, să ne adaptăm și să ne concentrăm și mai mult pe servicii. Suntem mândri că suntem primii care au introdus preluarea și livrarea mașinilor de acasă atât pentru clienții noștri de service, cât și pentru cei de automobile noi. Construim și ne extindem în continuare cu noi servicii care să facă diferența pe piață.”, spune Josef Reiter, directorul general al BMW Group România (foto). Mai mult, el este de părere că „2021 rămâne extrem de imprevizibil. Evaluarea impactului economic al pandemiei și a modului în care va fi afectată fiecare piață națională rămâne o mare provocare. Balansând situația actuală cu perspectiva impactului campaniei de vaccinare, perspectivele pentru acest an rămân încă foarte incerte și greu de evaluat. În același timp, însă, am înțeles, în contextul pandemiei globale, că mașinile și mobilitatea individuală sunt acum mai importante ca oricând și de aici vedem un potențial de creștere pentru acest an".
BMW nu a reușit să revină în zona de creștere în ultimul trimestru, chiar dacă piața a avut o tendință evidentă de revenire. În ultimele trei luni ale lui 2020, BMW a raportat 758 înmatriculări, cu 9% mai puțin față de anul precedent.
BMW X5 a fost cel mai vândut model al mărcii pe piața din România, cu 398 de unități. În premieră și susținut de vânzări importante către clienți corporate, pe poziția a treia este noul BMW Seria 3, cu 376 unități înmatriculate. Pe locul al treilea s-a situat BMW X6, cu 341 livrări.
Preferințele clienților BMW au mers către modele echipate cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Potrivit datelor companiei, 4 din 5 automobile BMW înmatriculate în România au fost echipate cu xDrive.
Pe segmentul de propulsii plug-in hybrid, BMW se poate considera un pionier, având în acest moment 12 modele și versiuni de modele, de la Seria 2 Active Tourer până la BMW Seria 7, ceea ce i-a asigurat și o creștere pe măsură, 118% (129 unități). În total, gama de modele electrificate, care include și modelul complet electric i3 (106 unități înmatriculate) a ajuns la 8,2% din totalul vânzărilor mărcii.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Toyota intră în Europa pe segmentul SUV-urilor cu 7 locuri cu noul model HighlanderÎn același timp, motorizările diesel ale mărcii BMW au rămas în continuare în preferințele publicului, cu o cotă apropiată de cea din 2019 (57,4%, față de 61,6%), din totalul vânzărilor mărcii.
Modelele de performanță BMW M au avut o creștere de 40% față de anul precedent, la un total de 427 unități livrate, ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020. Din acest total, 341 unități (+48%) au fost automobile de performanță, așa cum este BMW X5 M50d sau X6 M50d, în timp ce 86 unități (+14%) au fost automobile de înaltă performanță, așa cum este BMW M8 sau BMW M5. Mai mult, susținut de o gamă completă de modele, inclusiv versiuni M și M Competition, BMW Seria 8/M8 a ocupat prima poziție în topul automobilelor sport în România, cu 56 de unități înmatriculate.
În ceea ce privește marca MINI, vânzările au reușit o performanță, adică o creștere de 17,1%, la un total de 267 unități livrate, fiind al doilea cel mai bun an din istoria MINI în România, după performanța din 2018, susținută atunci de vânzarea unei flote-record către o companie.
În mod particular, MINI ELECTRIC a înregistrat un volum de 24 automobile înmatriculate, fiind realizate un număr chiar mai mare de livrări.
Pe zona de servicii, BMW a lansat o serie de premiere, între care Smart Video Communication, folosit atât în comunicarea de service, cât și în comunicarea de vânzări, un sistem care face posibilă o informare a clienților prin informații video, filmate de echipa dealerului și care pot fi accesate pe email și pe telefon. De asemenea, introducerea programărilor online, inclusiv prin noile aplicații MyBMW și BMW Connected reprezintă pași importanți pentru sectorul de servicii post vânzare din industria auto românească.
Pe segmentul de finanțare, BMW spune că mai mult de jumătate din automobilele livrate au fost finanțate prin soluții proprii, reprezentând peste 75% din totalul finanțărilor pentru mărcile automobilele grupului.