Constructorul italian Pizzarotti, care trebuie să repare autostrada din care o bucată s-a desprins, în zona Alba Iulia Nord, a cerut prelungirea cu 60 de zile a termenului de finalizare a reparației.
Oficialii CNAIR au declarat că solicitarea va fi aprobată. Inițial, lucrarea trebuia să fie finalizată în 30 de zile, respectiv la începutul lunii martie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lucrarea este realizată în baza unei expertize care face referire la o acumulare de apă în sol, „imprevizibilă”.
„S-a făcut o expertiză și în urma expertizei s-a constatat că lucrările trebuie să dureze 90 de zile. 30 de zile aproape au trecut, deci vor mai primi o prelungire de 60 de zile”, a declarat pentru News.ro, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.
Acesta a precizat că expertiza a fost realizată de constructorul autostrăzii, compania italiană Pizzarotti, fiind avizată de CNAIR.
„Ei asta invocă. Pe noi mai puțin ne interesează ce invocă ei, pentru că, fiind în perioada de garanție, ei, că au fost prevăzute sau neprevăzute evenimentele, trebuie să aducă drumul la parametrii funcționali, pe banii lor. Având în vedere aceste situații neprevăzute, putem să concluzionăm și noi, dacă le trece prin cap să se ducă în instanță, că modul în care au făcut ei, de exemplu, faza de proiectare a creat a această impredictibilitate”, a precizat Alin Șerbănescu răspunzând unor întrebări.
Pe 31 ianuarie, CNAIR anunța închiderea circulației rutiere, de la 1 februrarie timp de 30 de zile, pe o porțiune a autostrăzii A10 Sebeș-Turda, pentru remedierea unor deficiențe. Compania anunța că lucrarea este în garanție și va fi realizată pe banii constructorului.
Traficul rutier a fost deviat astfel: ieșirea de pe autostradă se va realiza prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza și revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4.