Veniturile din segmentul auto ale grupului Renault din afacerile cu automobile au scăzut ușor în primele trei luni ale anului, chiar dacă pe fondul unei creșteri a vânzărilor de autovehicule.
Renault Group a raportat venituri de 11,7 miliarde euro în primele trei luni ale anului, ceea ce reprezintă o creștere de 1,8%, pentru toate segmentele de activitate. Pe segmentul auto, veniturile au fost de 10,44 miliarde euro, în scădere ușoară (-0,7%) față de anul anterior, în pofida unei creșteri ușoare a vânzărilor. Acestea au ajuns la 549.100 vehicule, în intervalul ianuarie – martie, fiind cu numai 2,6% mai mari decât în anul anterior.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Segmentele de servicii Mobility și cel de finanțare (Mobilize Financial Services) au înregistrat creșteri mai mari, dar ponderea lor în veniturile totale este redusă: 15 milioane (+65,4%) și, respectiv, 1,24 miliarde euro din finanțări (+27,9%).
Conform Renault, la valori similare ale cursului de schimb, creșterea veniturilor din automobile ar fi fost de 3,6%, iar cea totală, de 5,9%.
"Veniturile din T1 continuă să ilustreze aplicarea strictă a politicii noastre comerciale axate pe valoare. Registrul de comenzi puternic de la sfârșitul lunii martie și lansările noastre viitoare vor oferi o accelerare secvențială a activității. Împreună cu o creștere a reducerii costurilor, acestea vor conduce performanța noastră financiară”, a declarat Thierry Pieton, CFO Renault Group.
Renault susține că a pus accent în continuare pe vânzările din segmentele superioare, C și D, pe vânzările de versiuni de top, precum și pe vânzările de motorizări electrificate, hibrid și electrice, pentru a-și atinge ținta marjei operaționale de peste 7,5%, la finalul anului. Compania nu a publicat cifre privind marjele la finalul trimestrului, ci doar și-a confirmat țintele pentru finalul acestui an.
CITEȘTE ȘI După victoria de la fabrica VW din Tennessee, sindicatul UAW își îndreaptă atenția asupra unei fabrici a MercedesVânzările grupului pe primele trei luni ale anului au fost susținute de o creștere de 3,1% a brandului Renault (266.889 autoturisme, o valoare similară cu cea din 2023, și 98.467 vehicule comerciale, +12,5%) și de o creștere de 3,2% a mărcii Dacia (177.293 vehicule). Renault Korea Motors a continuat să scadă, la doar 5.385 unități (-22%).