Speculațiile și informațiile neoficiale referitoare la posibilitatea vânzării modelului electric Renault K-ZE sub marca Dacia au fost lămurite, cel puțin parțial, de unul din oficialii companiei, care spune că nu e fezabil ca Dacia să vândă mașina electrică derivată din Kwid.
Uwe Hochgeschurz, șeful Renault Group din Germania, a declarat jurnaliștilor că ar costa prea mult ca acest model să fie adaptat pentru marca Dacia, pentru a fi vândut în Europa, după cum scrie publicația Golem. Dacia va beneficia în schimb de motoare hibrid, peste aproximativ 1 - 2 ani. Versiunea electrică a lui Kwid, botezată K-ZE, va veni în Europa cel mai devreme în 2021, sub marca Renault, după ce va primi actualizările necesare astfel încât să respecte normele de siguranță europene. Prețul ar putea fi într-adevăr unul foarte bun, între 15.000 și 20.000 de euro, în condițiile în care în prezent cele mai ieftine mașini electrice din Europa sunt Skoda Citigo și SEAT Mii, la aproximativ 20.000 de euro. Ar fi o dublare a prețului față de cei aproximativ 7.000 de euro, cât costă versiunea chineză, una care are un grad de siguranța mai redus față de cerințele din UE.
Renault K-ZE a fost dezvoltat de Renault din modelul Kwid, un crossover vândut pe piața din India, dar și în America de Sud. Mașina este prima realizată pe noua platformă de clasă A, CMF-A, versiunea low-cost. Modelul a fost regândit pentru a fi eficient ca vehicul electric, și a fost apoi lansat în China, anul trecut., la salonul auto din Shanghai.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia, în schimb, va trebuie să se mulțumească doar cu modelele GPL, care sunt mai ecologice față de cele pe benzină sau diesel, și, într-un final, 2021 - 2022, cu un motor hibrid, preluat de la Clio. Dacia se pregătește să lanseze noua generație Sandero în toamna acestui an, însă motorizările hibrid vor fi oferite la aproximativ doi ani de la lansare.
Renault K-ZE este un vehicul electric fără pretenții, având și baterie, și motor de capacități medii spre mici. Cea mai slabă versiune a lui K-ZE are 33 kW, adică aproximativ 45 CP, viteza maximă de 105 km/h și o baterie de 26,8 kWh, cu o autonomie de 250 km (190 km în ciclu WLTP). Timpul de încărcare este de circa patru ore la o priză de 220 V sau de 50 minute, pentru 80% din capacitate, la o priză de putere.
Anterior, unele declarații făcute de reprezentanți ai Renault au dat speranțe clienților Dacia, deoarece au spus că marca românească ar putea beneficia de K-ZE, în portofoliul său. Automobilwoche, publicație germană specializată în industria auto, susținea că mașina ar urma să aibă un alt nume, sub marca Dacia. Automobilwoche îl cita pe Olivier Murguet, șeful vânzărilor Renault Group, care declarase că limitele de CO2 impuse de UE sunt foarte „provocatoare”. El mai spunea că Dacia ia în calcul motoarele pe gaz și „pe termen lung, electrificarea”.
CITEȘTE ȘI Cel mai probabil, fără taxă auto în 2020...Un alt oficial Renault, Gilles Normand, responsabil cu dezvoltarea de vehicule electrice la Renault, anunțase că modelul City KZ-E va ajunge în Europa, cu îmbunătățiri la capitolul siguranță și cu alt standard de încărcare, fără să precizeze care va fi marca sub care va fi vândut acest model.
Renault și-a propus să lanseze nu mai puțin de opt modele electrice în următorii doi ani, dintre care primul ar urma să fie Twingo ZE, în 2020. În prezent, Renault are în gamă modelele Zoe, Kangoo Z.E și cvadriciclul Twizy.