Renault este în negocieri avansate cu potențiali parteneri pentru a extrage și a recicla litiul și alte metale din bateriile uzate ale vehiculelor electrice (EV), în vederea reutilizării a mai mult din materiile prime strategice, a anunțat Jean-Philippe Bahuaud, directorul general al diviziei de mediu „The Future Is Neutral” a producătorului auto francez, transmite Reuters.
Deși reciclarea componentelor auto este din ce în ce mai frecventă, Renault vrea să fie primul producătorul auto european care va recicla și bateriile la scară industrială, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În Europa nu este nimeni în prezent care să recicleze bateriile într-un ciclu închis pentru a obține nichel, cobalt și litiu, pentru a fabrica noi baterii”, a explicat Bahuaud.
Acesta a adăugat că discuțiile cu firmele specializate care pot fi partenere la reciclare sunt „în stadiu avansat”.
Majoritatea metalelor folosite la bateriile care alimentează EV sunt extrase și procesate în afara Europei și au sporit temerile legate de dependența extinsă a regiunii de materialele din China. Există de asemenea reduceri de costuri semnificative în urma recuperării metalelor, acestea reprezentând 70% din costul bateriei. În schimb, bateriile reprezintă până la 40% din costul vehiculului.
Miner Eramet intenționează de asemenea să construiască o unitate de reciclare a bateriilor cu compania Suez în Dunkirk, Franța, operațiunile urmând să înceapă anul viitor.
CITEȘTE ȘI VIDEO Avans puternic pe Autostrada Focșani- BacăuDeși în ultimul deceniu Renault a fost un pionier pe segmentul vehiculelor electrice, împreună cu partenerul Nissan, acum compania a fost depășită de Tesla și alte mărci din China.
Totuși, mărcile Renault și Dacia încă sunt printre cele mai importante pe piața EV din Europa.
Renault vrea ca în aprilie să oprească producția de noi vehicule la fabrica sa din Flins, lângă Paris, și să treacă la producerea de componente auto reciclate. Bahuaud se așteaptă ca la Flins să fie prelucrate anul acesta 9.000 de baterii.
CITEȘTE ȘI FOTO Troleibuzele polonezilor de la Solaris, lansate pe noi linii din BucureștiRenault vinde bateriile și alte componente recondiționate cu un discount de 30% față de produsele noi.
„The Future Is Neutral” are ca obiectiv vânzări de 2,3 miliarde de euro și o marjă de profit de peste 10%, până în 2030.